Aerodrom Zabok prvi u Hrvatskoj dobio trajnu dozvolu za rad po novim uvjetima

20.2.2014. Događanja
Dozvola je za aerodrom prve kategorije , 1A, sa stazom duljine 799 metara koja se može produžiti na 1199 metara ako se za to ukaže kasnije potreba

Agencija za civilno zrakoplovstvo donijela je stroge propise o sigurnosti na hrvatskim aerodromima kako bi se maksimalno zaštitili životi pilota i putnika, kao i ostalih sudionika, od padobranaca do paraglajdera i balonaša. Prilagođavanje tim uvjetima, izrada potrebne dokumentacije i trajanje postupaka dobivanja pojedinih dozvola odužili su se na dvije godine, tako da su prvi zrakoplovi sletjeli u Gubaševu prošle godine. Sportsko-turistička zračna luka Zabok dobila je sada trajno odobrenje za uporabu i svoj kodni naziv LDZK, ali i svoju adresu – Gubaševo 10A.

Prva, ali važna stepenica

To je prva, ali važna stepenica u njegovu korištenju, jer na 80.000 četvornih metara prostora još je puno posla. Važno je ipak da aerodrom može funkcionirati, budući da ostali, koji su već imali postojeću infrastrukturu, za svoje prilagođavanje novim propisima ne moraju kretati od nule kao Zabok.Budući da Aerodromu u Lučkom dozvola ističe u travnju, a nisu do sada obavili nikakve pripremne radnje za dobivanje nove, za očekivati je da će tamošnji aero-klubovi, pilotske škole, Fakultet prometnih znanosti i drugi korisnici, ostati bez mogućnosti daljnjega djelovanja u Lučkom. Koliko to otvara mogućnost većega korištenja Aerodroma u Zaboku još je upitno, jer do travnja, kada započinje redovita letačka sezona u Gubaševu, treba još dosta napraviti. O tomu smo razgovarali s direktoricom Sandrom Mičin, a pridružio nam se Krešimir Končevski, koji je na aerodromu proveo puno vremena na uređenju staze i okoliša. -Od srpnja prošle godine radili smo na dodatnom uređenju poletno-sletne staze, koja je poravnata, povaljana i potravljena, tako da u potpunosti zadovoljava. Ostat će travnata, jednako kao i stajanka, jer je asfaltiranje za nas preveliki financijski zalogaj. Ako se nađe investitor, nitko sretniji od nas. Jednako je i s gradnjama dodatnih hangara. Za našega smo pripremili teren, a dodatni će ovisiti o zanimanju korisnika. Već sada su za naš aerodrom interes pokazali investitori i potencijalni korisnici, koji bi rado ovdje parkirali ili održavali svoje zrakoplove – kazao je Končevski.

Zračna luka Zabok jedina registrirana kao uzletište balona

-Nadležnom ministarstvu upućen je zahtjev za dobivanje građevinske dozvole za cestu po aerodromu s infrastrukturom. Struju već imamo, još treba dovesti vodu i komunikacijski kabel do kontejnera u kojima će biti aerodromska kontrola i prostorija za korisnike. Moramo postaviti i sanitarni kontejner te izgraditi hangar, kako bismo u travnju, ovisno o vremenskim prilikama, mogli početi raditi. Naša je dozvola za aerodrom prve kategorije , 1A, sa stazom duljine 799 metara koja se može produžiti na 1199 metara ako se za to ukaže kasnije potreba – dopunjuje direktorica Mičin. U izradi je i kalendar događanja u kojemu će svoje mjesto naći i jedriličari Zagorskoga aerokluba, lani osnovan klub paraglajdera i balonaši, jer je aerodrom Zabok jedini registriran kao uzletište balona, a Županija ima i svoj balon ''Bajka na dlanu''. Važni sadržaj u kalendaru je i uključivanje u program ''Susreta za Rudija'' 11. svibnja. Aero klub Zagreb planira organizaciju natjecanja u preciznom polijetanju i slijetanju, a za rujan su svoje aktivnosti najavili paraglajderi. U lipnju je najavljen vikend parajedriličara, srpnju sportskih aviona i kolovozu vikend mikro letjelica i samogradnje. Ostaju još slobodni vikendi u kojima će sigurno biti zanimljivih događanja u Gubaševu. Još je važnije da je i nekoliko firmi pokazalo zanimanje za školovanje, servisiranje, panoramske letove, prijevoz putnika i malih tereta te korištenje aerodroma za potrebe hitnih prijevoza avionima ili helikopterima za potrebe Opće bolnice Zabok koja će izgradnjom obilaznice biti udaljena ten nekoliko minuta.

Lead: Prema kalendaru događanja koji je u izradi, aerodrom će koristiti jedriličari, paraglajderi, balonaši, parajedriličari, sportski avioni i mikro letjelice, a važno je i uključivanje u program „Susreta za Rudija“

Okvir: Na upit Županiji o značaju Aerodroma Zabok, u kojemu KZŽ ima 96 posto vlasništva, odgovorio nam je zamjenik župana Anđelko Ferek Jambrek: -Nakon dobivene potrebne dokumentacije Krapinsko-zagorska županija namjerava krenuti u postupak objave međunarodnog poziva za iskazivanje javnog interesa za projekt Krapinsko-zagorskog aerodroma obzirom da bi realizacija projekta sa sredstvima kojima Županija raspolaže predugo trajala. Osnovna svrha jest da naš aerodrom služi u turističkoj i gospodarskoj ponudi županije, da se njegova iskoristivost manifestira ne samo kroz hangare i pružanje usluge čuvanje zrakoplova, nego i za turiste obzirom na okruženje u kojem se aerodrom nalazi. Uz znatna ulaganja koja su se dogodila u Termama Tuhelj, Termama Jezerčica i Krapinskim Toplicama te uz razvoj projekta Stubaki takav jedan mali aerodrom zaista ima perspektivu.

Izvor: Zagorski list

  • Ispiši: