ZAGREB -Čak 111 izlagača, obrtnika, OPG-a, zagorskih toplica, dvoraca i kurija, kulturnih ustanova i proizvođača s proizvodima uzgojenim na tradicijski način te mnogi drugi prepoznatljivi turistički predstavnici branda Zagorje – Bajka na dlanu prošli su petak i subotu uz snažnu podršku medija na Trgu bana Jelačića u Zagrebu dostojno prezentirali Krapinsko-zagorsku županiju. Bogat kulturno-zabavni program sa 350 izvođača i kostimiranih promotora, zagorske delicije, nagradne igre izlagača i organizatora te autentični doživljaj zagorskih odredišta uz voditeljsku ekipu Radija Kaj od jutarnjih do kasnih večernjih sati Zagreb su mamili s vrijednostima zbog kojih je Krapinsko-zagorska županija bez dvojbe lider među destinacijama kontinentalne Hrvatske. Ova peta po redu manifestacija 100% zagorsko održana je pod pokroviteljstvom Ministarstva poljoprivrede te uz potporu Ministarstva turizma, Grada Zagreba i Muzeja Hrvatskog zagorja, a u organizaciji Krapinsko-zagorske županije te uz neprocjenjivu info-platformu TZ Krapinsko-zagorske županije.
Tijekom cjelodnevnih događanja pozitivno ozračje
Tijekom cjelodnevnih događanja pozitivno je ozračje svim posjetiteljima omogućilo direktnu komunikaciju s izlagačima, koju su posebno emotivno doživjeli oni koji su davno otišli iz Zagorja.Kroz izvrstan glazbeni program i nastupe KUD-ova te kroz vizualni doživljaj zagorskih odredišta,posjetiteljimanije trebala dodatna pozivnica na zagorske brege, jer mnogi su isticali kako je ovogodišnja sajamska ponuda bila za svakoga pa i za najzahtjevnijeg kupca. Evidentno, ovaj najveći izlog raznovrsne i bogate ponude zagorske hrane i pića, kulture, tradicije i zabave donio je proteklog vikenda Zagrebu bogatstvo svog gastronomskog, tradicijskog, kulturnog, zdravstvenog, rekreacijskog i vjerskog turizma, a posebno zanimanje posjetitelja izazvala je prezentacija života krapinskih neandertalaca (fotografiranje, animacija djece i odraslih) i prikaz borbi mačevanja i ratovanja vitezova u kasnom srednjem vijeku u izvedbi Družbe vitezova zlatnog kaleža.
ŽELJKO KOLAR: NAJBOLJI PUT DO NAJBOLJIH GOSTIJU
Kroz nagradnu igru Koliko poznajem Zagorje najdosjetljiviji posjetitelji Sajma osigurali su si i vrijedne darove; wellness i spa rekreaciju te boravak u Zagorju uz vrhunske gastronomske užitke i obilazak muzeja.I na taj način je regija koja na autohtonim proizvodima i tradiciji gradi robne marke i turističke brandove (zagorski puran, zagorski štrukli, bagremov med, zdravstveno toplički turizam, tradicionalne drvene igračke i licitarsko srce iz Marije Bistrice, Muzej krapinskih neandertalaca, društvo Kajkaviana…) ugodila i drugim osjetilima, koja su istinski uživala u proizvodima vrijednih Zagoraca. Pokazalo se da je to najbolji put do najboljih gostiju – onih koji se vraćaju u Zagorje i koji svaki put dopelaju nekoga sa sobom. I župan KZŽ Željko Kolar s poštovanjem prema svakom izlagaču i posjetiteljima, u obilasku izložbeno-prodajnog sajma 100% zagorsko, istaknuo je kako se već sada veseli sljedećoj godini i novoj prilici da Zagorje i Bajka na dlanu Zagrebuponudesvoju tradicionalnu priču, autentične,jedinstvene i vrlo atraktivne zagorske proizvode.
Zagorski list i Vikend van Zagreba kao izlagač
Ni Zagorski list ovaj važan događaj nije prepustio slučaju pa smo pratili cjelodnevna događanja na Trgu i dijelili „iz ruke u ruke“ mjesečnik Vikend van Zagreba svim posjetiteljima s direktnom pozivnicom na novi susret tijekom jesenskih događanjau Zagorju (Berba grojzdja u Pregradi do 29. rujna, Dani kajkavskih riječi u Zlataru do 28. rujna, Zlatna jesen u Zaboku 27. rujna, Hrvatski gajdaški festival u Mihovljanu 27. rujna te povodom Međunarodnog Dana Mira a do 19. listopada na izložbiu Galeriji Antuna Augustinčića u Klanjcu pod nazivom Uz MIR za mir: autor Nikola Đaja)
značajan interes za Zagorje kao destinaciju
I nakon što su se slegli dojmovi, nedvojbeno je da postoji značajan interes Zagrepčana i njihovih gostiju za Zagorje kao destinaciju. Izvrsna je povratna informacija i reakcija posjetitelja na kajkavsku riječ i kajkavsku popevkui hvale je vrijedna činjenica da se iskoristila mogućnost prezentacije manifestacija, koje TZ KZŽ i KZŽ, općine i gradovi organiziraju u jesenskom periodu o.g.. I dok je župan u svojim izjavama naglašavao kako se u bilo koji kutak svakog odredišta u Zagorju može doći biciklom, autom, vlakom ili autobusom za svega 45 min., posjetitelji su se s oduševljenjem informirali o pogodnostima koje nude svi nositelji smještajne ponude u Zagorju, a što svakako ide u prilog konkurentnosti Zagorja kao destinacije u pred/po-sezoni odnosno svih 365 dana u godini.
STRANI TURISTI KOJI TEK OTKRIVAJU ZAGORJE
Porazgovarali smo i sa stranim turistima, koji su sa zanimanjem obilazili izložbeno-prodajne prostore sajma 100% zagorsko i pratili događanja te kušali proizvode i fotografirali se za uspomenu. Posebno zanimljiva bila nam je Mikarn Urano iz Japana, koja je svojim fotoaparatom zabilježila brojne zanimljive detalje, a onda je zamolila da i mi njuf otkamo kako bi fotografiju s manifestacije 100% zagorsko mogla poslati svojim prijateljima u Japan. Iz Engleske u Zagreb stigli su Beth, Lydia i Chris. Najviše su uživali u kostimiranim promotorima i delicijama, no priželjkivali su i koju riječ na engleskom jeziku kako bi sudjelovati u zanimljivom programu. Najrječitiji svakako je bio g. Eric Greenhalgh iz Melbourna u Australiji, koji je primijetio i pohvalio prije svega kulturu izlagača. Spomenuo je neke europske gradove u kojima manifestacije ovakvog karakteraodišu neukusom, nekulturom i vrlo agresivnim nastupom izlagača. Pohvalio je vizualni doživljaj cjelokupnog programa, koji ga je u potpunosti oduševio. Ovo mu je drugi put kako je posjetio Hrvatsku i drago mu je da je otkrio destinaciju, koja njeguje autentične vrijednosti i obiluje prirodnim fenomenima dostupnim turistima. Nakon što sam svim turistima-sugovornicima obećala da ću im e-mailom poslati ovaj osvrt na događanje u Zagrebu, oni su bez imalo dvojbe na pitanje hoće li i kada posjetiti Zagorje, odgovorili da će to biti već za koji dan, jer su Zagorci vrlo susretljivi, a njihovi proizvodi odišu ljepotom Zagorja.
VLASTA HUBICKI: VAŽNA JE SINERGIJA ZAGORACA
Kako doznajemo od Vlaste Hubicki, predsjednice Županijske skupštine KZŽ,manifestacija 100% zagorsko nastavlja svoje putovanje po Hrvatskoj, ali i izvan granica Lijepe naše. Sljedeće odredište gdje će se Zagorje predstaviti bit će Split, anakon toga će nam u Sloveniji domaćin biti Maribor. Kao izlagač posebno ističe da je važna sinergija svih inicijatora i sudionika ovakvih događaja, jer zajednička poruka i bogata ponuda Zagorja privući će željene kupce i posjetitelje.
Budućnost kakvu želimo – Zajednička vizija
Ukratko, manifestacija 100% zagorsko i ove je godine dodatno otvorila put potražnji domaćeg zagorskog proizvoda, a sukladno odredbama Konferencije Ujedinjenih naroda o održivom razvoju pod sloganom; Budućnost kakvu želimo – Zajednička vizija (Rio de Janeiro 2012.), stvorila je uvjete za ulaganja u održivi turizam – uključujući ekoturizam i kulturni turizam, za iskorjenjivanje siromaštva – neophodan uvjet održivog razvoja,stvorila je i temeljne uvjete za postepenu i produktivnu zaposlenost te na kraju, ali ne manje važno,za promicanje ravnomjernog, sveobuhvatnog i pravednog gospodarskog rasta. Stvorila je dakle, veće mogućnosti za podizanje osnovnih standarda življenja kako bi se osigurala budućnost kakvu želimo – za sadašnje i buduće generacije. (Eva Kreber Pille)
g. EricGreenhalgh iz Melbourna u Australiji – pohvalio je kulturu izlagača, vizualni doživljaj cjelokupnog programa te Zagorje kao destinaciju, koja njeguje autentične vrijednosti i obiluje prirodnim fenomenima – dostupnim turistima.
Posjetitelji su se dodatno informirali o pogodnostima koje nude svi nositelji smještajne ponude u Zagorju, a što svakako ide u prilog konkurentnosti Zagorja kao destinacije u (pred/po)sezoni odnosno svih 365 dana u godini.
Župan Željko Kolar:
„Već sada se veselim sljedećoj godini i novoj prilici da Zagorje i Bajka na dlanu Zagrebu ponude svoju tradicionalnu priču, autentične,jedinstvene i vrlo atraktivne zagorske proizvode.“
Tijekom cjelodnevnih događanja pozitivno ozračje je svim posjetiteljima omogućilo direktnu komunikaciju s izlagačima, koju su posebno emotivno doživjeli oni koji su davno otišli iz Zagorja