– Najvažniji i najbolji način da se da podrška darovitoj djeci da učitelji i profesori budu stručno osposobljeni jer djeca provode šest sati dnevno u školi te je jako važno da učitelji imaju pravilan i stručan pristup, odnosno da znaju prepoznati neke osobitosti darovitih učenika i njihove potrebe kako bi mogli odgovoriti na njih na odgovarajući način – ispričala je Tomorad dodavši da takva djeca u školi mogu biti zadovoljni te imati mogućnost za dobar i kvalitetan razvoj. – Stručnost učitelja je broj jedan – naglasila je Tomorad koja je pomnije objasnila kakva su darovita djeca. – Bitno je da učenici imaju motivaciju za aktivnosti i bitno je da su im ponuđene aktivnosti koje su primjerene njihovim potrebama – rekla je Tomorad.
Zamjenica župana za društvene djelatnosti Jasna Petek koja se na samom početku stručnog skupa obratila prisutnima rekla je kako u Krapinsko-zagorskoj županiji ima mnogo darovite djece. – U Krapinsko-zagorskoj županiji ima postotak darovite djece kakav je i u Hrvatskoj, ali i svijetu, a to je deset posto, dok je u populaciji građana prosjek od dva do pet posto izrazito darovitih – objasnila je Petek koja nadodala kako je ta činjenica prepoznata u Krapinsko-zagorskoj županiji. – Radna skupina Futura je u Krapinsko-zagorskoj županiji našla svojeg suradnika. Naime, tijekom cijele godine pružamo podršku darovitim učenicima u sklopu redovite nastave, za što je potrebna edukacija odgojno-obrazovnih djelatnika koja se provodi od 2014. – istaknula je Petek i pojasnila kako je osim educiranih djelatnika bitno imati još preduvjeta – identifikaciju darovitih učenika koja se ostvarila suradnjom s Udrugom psihologa Krapinsko-zagorske županije za sve škole koje imaju program rada s darovitom djecom, a nemaju stručnog suradnika psihologa. S njima se rade, kako je objasnila Petek, psihološka testiranja, a oni mogu sudjelovati i u zimskim i proljetnim radionicama koje organizira
Radna skupina Futura. Postoji i besplatni info telefon 0800 205208 na kojem se mogu dobiti sve potrebne informacije. – Darovita djeca, kao i djeca s poteškoćama u razvoju imaju posebne odgojno-obrazovne potrebe i te potrebe treba zadovoljiti. Ona trebaju biti standard, a ne nadstandard u školstvu – rekla je Petek.
Dodajmo kako su teme stručnog skupa bili ‘Izazovi u roditeljstvu darovite djece i mladih’ koje je održala dr. sc. Jasna Arrigoni s Učiteljskog fakulteta u Rijeci, ‘Što je emocionalna diferencijacija’ koje drže pedagogija Vlatka Prpić i psihologinja ‘Vesna Tomorad’ te ‘Mjerenje kreativnosti: Epoc test’ kojef vode psihologinja Katarina Bionić i pedagoginja Marina Dinjar, na samom kraju predviđena je diskusija.
Izvor: www.zagorje.com