PUČKO OTVORENO UČILIŠTE ZABOK
poziva vas na otvorenje izložbe slika
VATROSLAV KULIŠ
u ponedjeljak 23.10.2017. u 18 sati
VELIKA GALERIJA GRADA ZABOKA, Zivtov trg 10
___________________________________________
BIOGRAFIJA:
Vatroslav Kuliš (1951.), završio je u Zagrebu Školu za primijenjenu umjetnost 1971., a slikarstvo je diplomirao na ALU u Zagrebu 1976. godine.
Jedno vrijeme radio je u Leksikografskom zavodu „Miroslav Krleža“ kao likovni urednik Opće enciklopedije i Hrvatskog biografskog leksikona. Bio je član glumačke družine „Histrion“, i autor je nekoliko scenografskih i dizajnerskih rješenja u HNK Zagreb, kazalištu Komedija i Zagrebačkom kazalištu lutaka.
Autor je nekoliko grafičkih mapa. Opremio je i ilustrirao brojne knjige. Značajan dio umjetničkog stvaralaštva obuhvaća i sakralni ciklus djela (mozaici, križni putevi, slike kristoloških motiva) u crkvama u Metkoviću, Klobuku, Čitluku, Širokom Brijegu i Melbourneu u Australiji.
Boravio je na studijskim putovanjima u Parizu (Cité des Arts), Münchenu, New Yorku i Melbourneu.
Dobitnik je nekoliko nagrada i priznanja, među kojima su odličje Reda Danice Hrvatske s likom Marka Marulića (1997.), državna nagrada Vladimir Nazor (2000.), godišnja nagrada Galerije Forum (2003.) te Nagrada za životno djelo grada Metkovića (2015.).
Izlagao je na više od 150 samostalnih i predko 120 grupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Radovi mu se nalaze u svim značajnim muzejima i galerijama moderne i suvremene umjetnosti u Hrvatskoj (u stalnom je postavu zagrebačke Moderne galerije) te u brojnim istaknutim privtnim zbirkama u Hrvatskoj i svijetu.
________________________________
Istaknuti hrvatski slikar Vatroslav Kuliš predstavit će se u Velikoj galeriji Grada Zaboka 23. listopada, u sklopu manifestacije Dani Gjalskog. Umjetnik za izložbu priprema nove radove velikog formata iz 2016., iz ciklusa „Centrpetalne fuge“, koje još nije izlagao u Hrvatskoj pa će izložba u Zaboku biti prva galerijska prezentacija novog ciklusa. Radovi u tehnici akrila i kolaža na papiru, žestokih gesti i kolorita, ukazuju u kontinuitetu na traganje za ‘prostorom osobne slobode’, kako je primijetio likovni kritičar Edward Lucie Smith.
Naime, Kuliš je unutar korpusa recentnog hrvatskog slikarstva jedan od glavnih protagonista apstraktnog i postapstraktnog ekspresionizma, s posebnim senzibilitetom prema motivima iz prirode, poput vode, mora i mediteranskog pejzaža. Međutim, u novim radovima mogu se dešifrirati tri polazišna motiva: sunce, cvijet i vrtlog, koje slikar koristi kao inspiraciju za složene kompozicijske sustave longitudinalnog formata. Edward Lucie Smith je Kuliševo slikarstvo doveo čak i u politički kontekst istočnih zemalja poslijeratne Europe, gdje je „slobodno slikana apstraktna umjetnost nosila odjeke stava po kojemu je apstraktni ekspresionizam apsolutna paradigma slobode i protuteža anti-individualističkoj, autoritarnoj soc-realističkoj doktrini“, ali jednako tako iščitava Kuliševe slike kao „radosno slavljenje prirode i postojanja“, upravo na tragu kontinuiteta velike tradicije suvremenog hrvatskog pejzaža Juga i mediteranskog prostora.
Tonko Maroević istaknuo je kako Vatroslav Kuliš spada među umjetnike koji nisu izgubili vjeru u potencijale slikarstva „pa tu vjeru potvrđuje primjerenom afirmacijom snažne kolorističke izražajnosti, kroz strastven i razveden osobni rukopis, poput protuotrova svakoj ravnodušnosti i apatiji“. Miroslav Gašparović naglasio je kako novi ciklus „Centripetalne fuge“ ukazuje na radove koji su novi segment Kuliševa stvaralaštva i koji „integriraju njegovo umjetničko iskustvo proteklih godina, otvarajući nove prostore na kojima će se njegovo slikarstvo ubuduće temeljiti“. Svi su se spomenuti likovni kritičari složili kako je ovaj umjetnikov ciklus jedan od prijelomnih trenutaka u njegovom radu posljednjih godina, pun dinamike i nove kolorističke palete, gdje kroz istraživanje formalnih, tehničkih ili idejnih postavki slikarstva Kuliš bez straha eksperimentira s kreativnim dilemama i novim motivima.
Kustosica izložbe: Iva Körbler
S poštovanjem, Bojana Birač voditeljica galerije