Savjet mladih Grada Zaboka je u skladu s programom rada za 2017. organizirao predavanje za učenike Gimnazije AGM i ŠUDIGO-a, odnosno prezentaciju rada vezanu uz problematiku potrošnje i potrošačkih navika mladih, u utorak, 3. 10. 2017.
Zamjenica gradonačelnika, Valentina Đurek dipl. inf., univ. spec. oec. ispred Grada Zaboka i Savjeta mladih pozdravila je učenike i predstavila Karla Maka iz Zaboka, studenta povijesti i geografije na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, koji je prezentirao rad pod nazivom: Geografiji potrošnje mladih: Usporedba potrošačkih navika maturanata Samobora i Zaboka.
Rad je iz interdisciplinarnog područja, a Karlo ga je izradio u suautorstvu s Vedranom Dumić s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta, pod mentorstvom doc. dr. sc. Martine Jakovčić. Rad je nagrađen Rektorovom nagradom u akademskoj godini 2015/2016.
Potrošnja je prilično kompleksno područje društvenih i geografskih istraživanja. U suvremeno doba, istraživanja potrošnje postaju sve više diferencirana. Ovo istraživanje bavi se potrošnjom među mladima. Prvi dio rada čine teoretska razmatranja potrošnje i potrošačke kulture s posebnim osvrtom na potrošačke navike mladih. Središnji dio rada donosi rezultate istraživanja provedenog metodom anketiranja 185 maturanata srednjih škola u Samoboru i Zaboku. Rezultati su pokazali određene razlike u potrošačkim navikama između maturanata dva spomenuta grada. Temeljem dobivenih rezultata može se zaključiti kako su maturanti Samobora veći potrošači od maturanata Zaboka. Također, usporedba temeljena na dobnoj i spolnoj odrednici pokazala je većima razlike u potrošačkim navikama među mladićima i djevojkama, nego među sedamnaestogodišnjacima i osamnaestogodišnjacima. Na kraju, može se zaključiti da se socio-kulturološka dimenzija prostora i mjesta potrošnje pokazala kao ključan element u određivanju mogućnosti, realizacije te intenziteta potrošačkih navika.
Sudeći prema reakcijama srednjoškolaca, zanimanja za potrošačke navike mladih i druge sadržaje geografije potrošnje ne nedostaje. Naime, srednjoškolci su aktivno sudjelovali u predavanju, pozorno pratili izlaganje, uključivali se u raspravu i postavljali pitanja. Nakon što su bili upoznati s time da geografija može biti drugačija, tj. sa svime što suvremena (ekonomska) geografija uistinu predstavlja, a s čime se nemaju priliku upoznati na nastavi geografije budući da je njen program zastario, ostaje dojam da među mladima postoji ohrabrujući interes za bavljenje ovakvim ili sličnim temama.