Novosti

DOGOVOR ŽUPANIJE I HRVATSKIH CESTA: Vojska gradi pontonski most

MOKRICE – Zagorci dobivaju pontonski most preko rijeke Krapine u Mokricama. Izborio je to zagorski župan Siniša Hajdaš Dončić na sastanku s predstavnicima Hrvatskih cesta, treći dan nakon prometnog kolapsa kojeg je prouzročilo zatvaranje cestovnog mosta zbog njegove rekonstrukcije na državnoj cesti D1. Pontonski most sagradit će vojska. Do tada su i dalje obilazni pravci autocestom A2 Zagreb-Macelj, te lokalnim cestama kroz Oroslavje i Veliko Trgovišće.

Podsjetimo, unatoč protivljenju, Hrvatske ceste zbog rekonstrukcije zatvorile su most u Mokricama na državnoj cesti i to dan nakon blagdana Svih Svetih, u srijedu, 2. studenog.

Tog jutra na cestovnom mostu bio je potpuni raspad sistema. Vozači su se praktički našli pred barikadama. Jedna je žena izašla iz vozila i vikala na sve prisutne.Vozači nisubili obaviješteni, pa sušleperi, koji su stigli iz smjera Oroslavja i htjeli do Dunapacka i CIAK-a, morali svi redom u rikverc. Veći kamioni i autobusi na kat nisu mogli niti preko niskog mosta preko rijeke Krapine u Hum Lugu. Neki su čak išli obilaznim pravcima kroz Mariju Bistricu, ali i tamo je prometovanje kamionima zbog opasnog klizišta zabranjeno.

Zamalo došlo i do fizičkog sukoba

Gradonačelnik Zaboka Ivan Hanžek zbog ovakve je izvanredne situacije sazvao tiskovnu konferenciju za novinare, a župan od Hrvatskih cesta zatražio hitan sastanak, na što Hrvatske ceste, začudo, pristale, iako nas inače, potpuno ignoriraju. Možete zamisliti koliko su vozači bili ljuti. Psovke su bile potpuno normalna pojava, a oni kratkog fitilja bili bi se čak i tukli. Iz Hrvatskih cesta ističu kako most mora biti zatvoren za promet zbog sigurnosnih razloga, odnosno oštećene ograde i kolnika te pomaka temelja stupa mosta zbog čega postoji mogućnost da se most uruši. Također, na temelju rješenja Inspekcije cestovnog prometa te suglasnosti MMPI na prometni projekt, sanacija mosta se mora nastaviti. Rješenje se ipak pronašlo, u vidu pontonskog mosta. Ministarstvo obrane će u suradnji sa županijom, preuzeti obvezu kompletne izgradnje pontonskog mosta što podrazumijeva dopremu, montažu i nakon što se za promet osposobi stari most, demontažu mosta.

Hrvatske ceste preuzele su odgovornost za izgradnju pristupnih cesta do pontonskog mosta, a Županija ima dužnost osigurati suglasnost vlasnika za izgradnju pristupnih cesta.

Također je dogovoreno da se održi još jedan sastanak na operativnoj razini kako bi se dogovorili daljnji koraci koje je potrebno poduzeti kako bi se ovaj projekt što prije realizirao. (M.Bašak)

Iz Hrvatskih cesta ističu kako most mora biti zatvoren za promet zbog sigurnosnih razloga. Zbog oštećene ograde i kolnika te pomaka temelja stupa mosta postoji mogućnost da se most uruši.

Tog jutra na cestovnom mostu bio je potpuni raspad sistema. Vozači su se praktički našli pred barikadama. Jedna je žena izašla iz vozila i vikala na sve prisutne. Psovke su bile potpuno normalna pojava, a oni kratkog fitilja skoro su se i tukli.

Obilazni pravci dugi oko 11 km , troše novac i vrijeme

– Dogovorili smo početak izgradnje pontonskog mosta 100 metara niže od ovog sadašnjeg mosta i u roku 10 do 15 dana otvorit ćemo dvije trećine Zagorja koje je ovom sanacijom mostom zatvoreno. Ovo je prijedlog KZŽ i partnera. Hrvatske ceste javno su se obvezale da će riješiti problem izgradnje pristupnih cesta do pontonskog mosta. Naša Županijska uprava za ceste uključit će se u logističku i financijsku potporu – izjavio je župan Siniša Hajdaš Dončić.

– Naš prioritet je da što prije izgradimo pontonski most, jer sanacija mosta vjerojatno neće završiti prije travnja iduće godine, a to bi bio preveliki period i nedopustivo da gospodarstvenici i građani KZŽ troše ne samo novac, jer zaobilazni pravci nisu 500 metara, nego čak 11 kilometara ako računamo razdaljinu do Začretja, nego i vrijeme koji često znači i novac, posebno u gospodarskom smislu – zaključio je župan. Osim župana i ravnatelja ŽUC-a KZŽ Jasmina Krizmanića sastanku su prisustvovali predstavnici Hrvatskih cesta, predsjednik Uprave, Josip Škorić, direktor Sektora održavanja, Tomo Vidović, šef Ispostave Hrvatskih cesta Zagreb, Drago Andrić i Dragutin Curman, inspektor cestovnog prometa pri MMPI. (D. Stulić)

Fotopresica most- Hajdaš Dončić

Radovi oko pontonskog mosta idući tjedan

Na zahtjev Krapinsko-zagorske županije, ministar obrane Davor
Božinović je u konzultaciji s predsjednicom VladeJadrankom Kosor, odobrio u petak 4. studenoga postavljanje
privremenog pontonskog mosta Oružanih snaga RH u blizini postojećeg mosta Mokrice s ciljem uspostave lakše privremene prometne komunikacije istočnog i zapadnog dijelaŽupanije.
Oružane snage RH će radove, u suradnji s predstavnicima lokalnih vlasti, započeti idući tjedan, te će se postavljanjem pontonskog mosta olakšati promet. Taj most preko rijeke
Krapine, koji se nalazi na državnoj cesti D1 bit će, prema obavijesti Hrvatskih cesta – Ispostava Zagreb, zatvoren za promet do 2. ožujka 2012. godine zbog izvođenja radova na sanaciji istog, stoji u priopćenju Službe za odnose s javnošću i informiranje MORH-a.

Izvor: Zagorski list

Skip to content