Iz Hrvatskih su cesta priopćili kako kreću u obnovu stare zagorske magistrale, koju su mnogi nazivali i ‘cestom smrti’ zbog brojnih nesreća s smrtnim posljedicama koje su se tamo događale. Kada, još nije točno definirano, no radovi bi trebali početi odmah nakon što bude odobrena privremena regulacija prometa. Institut IGH, Hidroelektra niskogradnje d.d., Hrvatske vode, ŽUC Krapinsko – zagorske županije, ŽUC Zagrebačke županije, Autoceste Zagreb – Macelj d.o.o., Egis road operation Croatia d.o.o. , Policijska uprave Krapinsko – zagorska, Policijska uprava Zagrebačka (PP Zaprešić), Grad Zaprešić, Zabok i Oroslavje, općina Jakovlje, Bistra, Luka, Veliko Trgovišće te predstavnici MMPI iz Uprave prometne inspekcije i Uprave cestovnog prometa bili su sudionici sastanka održanog proteklog tjedna upravo na temu privremene regulacije prometa za vrijeme izvođenja radova na obnovi stare zagorske magistrale (državna cesta D1, dionica D205 – Čvor Zaprešić).
Sanaciju čekamo godinama
– Dionica duga 16,3 km obnovit će se u sklopu programa Betterment II što će u konačnici rezultirati potpuno novom cestom. Planira se izmijeniti cijela kolnička konstrukcija, izvest će se dodatni iskopi na trupu dijela ceste te će se urediti raskrižja, osobito kružni tok Mokrice, autobusna ugibališta, prometna signalizacija i dr. čime će se znatno pospješiti kvaliteta ove prometnice kao i sigurnost sudionika u prometa – ističu u Hrvatskim cestama.
Investitor radova su Hrvatske ceste d.o.o., nadzor je povjeren Institutu IGH d.d., a radove će izvesti Hidroelektra d.d. Vrijednost ugovorenih radova iznosi 51,399.858,37 kn bez PDV-a.
Radovi na obnovu magistrale potrajat će 14 mjeseci, kažu u HC-u, ali i dodaju da kako bi se mogli nesmetano i u dogovorenom roku radovi izvesti, potrebno je u tom razdoblju dionicu zatvoriti za promet o čemu su se zainteresirane strane usuglasile na prošlotjednom sastanku.
Tranzitni promet preusmjerit će se tako na autocestu Zagreb – Macelj dok će se obilazak osobnih automobila usmjeravati na županijske ceste.
Kružni tok kod Mokrica
Također se planira definirati projekt obilaska za tranzitni promet, a u svrhu smanjenja cestarine u razdoblju preusmjeravanja tranzitnog prometa na autocestu.
Radovi će započeti odmah po odobrenju privremene regulacije prometa, a krenuli bi izvođenjem kružnog toka kod čvora Mokrice.
Kako ističu u Hrvatskim cestama izvođenje radova pod prometom nije izgledno zbog ugrožavanja sigurnosti prometa te izuzetne opasnosti od odrona trupa ceste prilikom izvođenja radova. Naravno, da će zabrana prometa kroz magistralu, ponovno zakomplicirati život vozačima, te će se morati voziti kroz županijske ceste u općinama koje su na pojedinim dijelovima u totalnom rasulu. S druge strane, magistrala više na obnovu ne može čekati. Ukoliko se ne zatvori za promet, radovi bi mogli potrajati duplo duže, a vožnja prilikom obnove ceste je suviše opasna. Građena je još pedesetih godina i vijek trajanja odavno joj je prošao. Najgori i najopasniji dio za voziti je od Zaprešića do Jakovlja gdje se asfalt urušava, a grbavog asfalta ima i po gotovo cijeloj dužini prometnice. (M. Bašak)
Alternativne pravce prilagoditi za siguran promet
Naš ravnatelj ŽUC-a Jasmin Krizmanić istaknuo je da se prije rekonstrukcije stare zagorske magistrale moraju regulirati obilazni pravci kako ne došlo do problema i prometnog kolapsa kakvog smo imali s mostom u Mokricama.
– Održat će se još jedan sastanak s predstavnicima HC-a i ostalim partnerimana kojem će se utvrditi obilazni pravci, nakon čega ćemo imati više informacija o svemu. Isto tako ŽUC neće pristati na alternativne pravce koji nisu prikladni za takav oblik prometa ili dok ih ne prilagodimo za siguran promet – naglasio je Krizmanić.
Tranzitni promet preusmjerit će se na autocestu Zagreb – Macelj dok će se obilazak osobnih automobila usmjeravati na županijske ceste.
Hrvatske ceste: Planira se izmijeniti cijela kolnička konstrukcija, izvest će se i dodatni iskopi na trupu dijela ceste te će se urediti raskrižja, osobito kružni tok Mokrice, autobusna ugibališta, prometna signalizacija itd. čime će se znatno pospješiti kvaliteta ove prometnice kao i sigurnost sudionika u prometa.
Izvor: Zagorski list