Posljednji tragični događaj, kada je na putnome prijelazu preko željezničke pruge poginula vozačica, ponukao je gradonačelnika Zaboka Ivana Hanžeka da sazove konferenciju za novinare, kako bi javnost obavijestio s naporima grada Zaboka da se putni prijelazi zaštite.
– Od 1997. godine Grad Zabok, tadašnji gradonačelnik Rajko Turk i gradska uprava pokrenuli su pitanje putnoga prijelaza kod Zagorskoga metalca, koji je već onda postao problematičan s obzirom na tehničke uvjete. Radi se o otvorenoj pruzi gdje vlakovi prolaze velikom brzinom. Nažalost, sve aktivnosti koje su poduzimane bile su od strane HŽ uvjetovane financijskim učešćem Grada, koje u onome trenutku Grad nije mogao preuzeti, ali i kad smo iskazali spremnost za sufinanciranje tih projekata, ispriječilo se pitanje modernizacije pruge Zaprešić – Zabok. Prošlo je više od deset godina, pomaka u modernizaciji nema, a nisu ni riješeni sigurnosni uvjeti na putnim prijelazima, posebno na ovome u Zaboku, rekao je Hanžek.
Bez obzira na krivicu vozača, stradavanje ljudi na putnim prijelazima pokazuje povećanje ugroženosti svih sudionika u prometu, od vozača i onih koji upravljaju vlakovima, do putnika u njima. Zabočki gradonačelnik nabraja i druge probleme koje Zaboku stvara inertnost Hrvatskih željeznica. Više od godinu dana čeka se konačno odobrenje za pješački prijelaz preko pruge ispod nadvožnjaka autoceste, a preseljenje autobusnoga kolodvora na novu lokaciju ispod ZIVT-a ugrozit će putnike kada pješke dolaze do grada. Podzemno pješački prolaz ispod kolodvora neće se graditi još godinama i ljudi će ponovno morati prelaziti preko tračnica. Odustalo se i od podvožnjaka kod Obrtničkoga doma, tako da će prijelaz kod Zagorskoga metalca biti još opterećeniji.
Zabočanina Branimira Jerneića, koji je na čelu HŽ infrastrukture, držim odgovornim što se nije pomaknulo u rješavanju putnih prijelaza. Očekivao sam od njega, koji svakodnevno prolazi tom crnom točkom, da se založi za promjenu stanja, zaključio je Ivan Hanžek.
Izvor: Nikola Capar, Večernji list