Gradsko vijeće Zaboka raspravljalo je na svojoj posljednjoj sjednici o prijedlogu posebnih uvjeta građenja za zahvat u prostoru, modernizaciji i elektrifikaciji željezničke pruge R201 Zagreb-Varaždin-Čakovec, na dionici Zaprešić (isključivo)-Zabok (uključivo). Svi su u raspravi istaknuli, kako je riječ o važnom pitanju, možda i najvažnijem o kojem je Vijeće raspravljalo u svom mandatu, jer će zahvat koji će se napraviti na pruzi usmjeriti budućnost Zaboka za idućih40-50 godina. Na sjednicu je stigao i Branimir Jerneić, direktor HŽ infrastrukture.
– Ovo je izuzetno važna odluka za grad Zabok i Krapinsko-zagorsku županiju. Radi se o jednoj od najfrekventnijih pruga, za koju smo vitalno zainteresirani, kao i o pitanju zabočkih kolodvora. Ukazivali smo na potrebe i važnost ovog projekta za razvoj grada i ne želimo da se pogriješi u realizaciji. Imamo čitav niz problema koji treba riješiti. Oko kolodvora se formirao centar, pruga prolazi kroz centar grada i to je zona intenzivnog življenja – rekao je u uvodnoj riječi gradonačelnik Ivan Hanžek.
Hanžek je nabrojio četiri točke koje su bile predmet zahtjeva grada, a to su prijelaz kod ZIVT-a, prelazak putnika i građana na kolodvoru, prijelaz kod Trgocentra i prijelaz „kod Šode“. Kod ZIVT-a je, veli gradonačelnik, nađeno kompromisno rješenje, da prijelaz ostane u nivou, a Grad će izgradnjom Kolodvorske ulice i spojevima sa susjednim ulicama riješiti taj problem. Dolazak putnika na perone na kolodvoru riješen je pješačkih pothodnikom i gradnjom perona. Prijelaz kod Trgocentra stvara prijepore, istaknuo je gradonačelnik. Grad je, veli, predvidio podvožnjak s prijedlogom da autobusi i kamioni ne prometuju od Šode do Grabrovca, a kroz podvožnjak će moći osobni automobili i kombi vozila. Važno je omogućiti komunikacju centra grada i centra 3. Ukoliko se ne bi mogao realizirati podvožnjak, inzistira će se, da se zadrži prijelaz u istom nivou s polubranicima. Problem prijelaza „kod Šode“ bio je u širini ceste od 3 metra, ali je to sada povećano na 7 metara.
Nema denivelacije u prostornom planu?
U svom obraćanju Vijeću, Branimir Jerneić istaknuo je da je glavni prijepor projekta modernizacije pruge i kolodvora -prostorni plan grada.
– Za prijelaz kod Trgocentra ne postoji denivelacija. Mi smo čekali promjenu plana, jer želimo realizirati projekt kako ga gradska uprava definira prostornim planom. U planu, prihvaćenom u srpnju 2009. situacija nije odgovarala, pa smo napravili dva preplaniranja. Opet je nakon devet mjeseci promjenjen plan, gdje je cesta s tri metra kod Šode proširena na sedam. Nažalost, jedina denivelacija u planu je nadvožnjak na kumrovečkoj cesti. Nema denivelacije kod Obrtničkog doma niti u planu koji je donesen prije mjesec dana. Već skoro četiri godine čekamo denivelacija. Ako je to promjenjeno, onda je problem riješen – rekao je Jerneić.
Jerneiću je na to pokazana karta prostornog plana u koji je denivelacija ucrtana, no Jerneić je ostao kod svoje primjedbe da u pismenom djelu obrazloženja prostornog plana stoji drugačija formulacija.
Govoreći o primjedbama, Jerneić je rekao kako treba denivelirati cestovne prijelaze, ali bi kod Obrtničkog doma mogao nastati problem, jer bi zbog izvođenja petlje trebalo srušiti četiri privatna objekta. Kod Šode, pak, HŽ nema mogućnosti zadiranja u županijsku cestu, te očekuje da se ŽUC uključi i napravi prostor za lijeve i desne skretače. Dodao je i da će se pothodnik graditi u prvoj fazi, te kako od vrijednosti projekta od 650 milijuna kuna, 300 tisuća otpada na koridor od Šode do ZIVT-a. Odbio je i mogućnost gradnje stajališta kod kumrovečke ceste, jer nije predviđen prostornim planom.
Vijećnik Damir Žigman istaknuo je, kako građani ne smiju izgubiti mogućnost prelaska preko pruge kod Trgocentra zbog specifičnosti grada, te da prijelaz mora ostati, ako se podvožnjak ne bude gradio. Alen Gerek prigovorio je, pak, da se presporo rješavala dokumentacija. Na pitanje vijećnika Zdenka Trgovca hoće li se raditi i stajalište u Dubravi Zabočkoj, stigao je- negativan odgovor.Jerneić je odgovorio i što se dalje očekuje, nakon dobivanja dozvola biti će predloženo idejno rješenje, te bi sredinom 2012. krenulo ishođenje glavnog projekta. Govoreći o financiranju, Jerneić je rekao kako se ne boji da bi projekt ostao bez financijskih sredstava jer kad je projekt gotov, onda nije problem pronaći financijera.
– Iznenadila me argumentacija da modernizacija pruge nije počela, jer Zabok nije promijenio planove. Imali smo 2004. problem s detaljnim planom centra 2, ali on je ukinut. Mi nemamo olakšicu za dobivanje papira, a HŽ ima, ali odustat će od modernizacije zbog Zaboka. Mislim da je tu- politika u pitanju. Prebacuje se loptica isto kao i na pitanje zašto nema brze ceste ili spojne ceste Zabok-Krapina. Ako se ne radi modernizacija pruge, onda nije krivac Zabok. Mi se ovdje možemo do sutra nadmetati argumentima, koji više-manje stoje, ali glavni problem je da imamo dva kilometra od prijelaza do prijelaza, a samo jedan pješački pothodnik – rekao je na kraju gradonačelnik Hanžek.
– Imate moju riječ da ćete dobiti sve što stavite u prostorni plan, sve što Grad želi, ali molim vas da to stavite u plan – rekao je na kraju Branimir Jerneić.
OKVIR
Na kraju sjednice Gradsko vijeća većinom glasova odbilo je prijedlog Zagorskog vodovoda da se cijena kubika vode za potrošače poveća za- 50 lipa. Iako, Gradsko vijeće ne donosi odluku o tome već gradonačelnik, gradonačelnik se zahvalio na njihovoj savjetodavnoj ulozi, rekavši, kako će mu sad biti puno lakše- donijeti odluku.
Izvor: Sebastijan Fuštin, Zagorski list