Novosti

Konačno počinje gradnja spojne ceste Zabok – Krapina, kao zamjena za dionicu Zagorske magistrale od Zaboka do Krapine

Odabran je izvođač, a u tijeku je žalbeni postupak

Još prilikom potpisivanja ugovora o gradnji nastavka autoceste A2 od Krapine do Maclja, na svečanosti u dvorcu Bežanec, tadašnji ministar Radomir Čačić upozorio je predstavnike Krapinsko-zagorske županije da ne inzistiraju na obvezi gradnje paralelne spojne ceste od Zaboka do Krapine, kao zamjene za izgubljenu trasu Zagorske magistrale, koja je postala dio autoceste. Kao razlog je naveo strah da bi izvođač Strabag mogao odustati, jer paralelnom cestom gubi prihod od cestarine. Njegovim odustajanjem, priprijetio je u kuloarima Čačić, oslobodit će se novac državnog proračuna koji bi on rado usmjerio na gradnju autoceste prema Varaždinu. S druge strane, Hrvatske su ceste ubrzo dotadašnju ”Industrijsku cestu”, danas Prilaz dr. Franje Tuđmana u Zaboku, preimenovale u dionicu državne ceste D1, jednako kao i prometnicu od Huma Zabočkog preko Mirkovca, Svetoga Križa Začretja prema Velikoj Vesi, što se tada u Zagorju držalo potpuno nelogičnim, jer jedna lokalna cesta teško može preuzeti gust promet osobnih automobila, kamiona i autobusa. Ipak, na taj je račun cesta temeljito obnovljena i izgrađeni su nogostupi, čime je sigurnost pješaka bila osigurana.

Ipak nastavak gradnje
Prošloga je tjedna objavljena informacija da je nakon provedenih priprema, od otkupa zemljišta do projektiranja te provedenoga javnog natječaja, odabran izvođač za gradnju spojne ceste Zabok – Krapina preko Svetoga Križa Začretja. Prihvaćena je ponuda Zajednice ponuđača, Viadukta i Zagorje gradnje, vrijedna 43.696.781 kunu bez PDV-a, s rokom dovršenja 24 mjeseca. – Izuzetno smo zadovoljni i sretni da to napokon kreće. Prema informacijama kojima raspolažemo, očekujemo da investitor uvede izvođače u posao – komentirao je vijest gradonačelnik Zaboka Ivan Hanžek. Kada se može očekivati spomenuto uvođenje u posao doznali smo iz odgovora na naš upit iz Hrvatskih cesta. -Izvoditelj radova je izabran i u tijeku je žalbeni postupak. Očekujemo da uvođenje izvođača u posao bude oko 15. lipnja. Naravno, ukoliko navedeni postupak prođe bez uloženih žalbi – piše u odgovoru Tamare Pajić iz Ureda za odnose s javnošću HC-a.

Industrijska cesta
Ukupna ugovorena dužina spojne ceste je 13,5 km. Prva prepreka kod gradnje bit će stupovi dalekovoda kod zabočke trafostanice, pa je pitanje odakle će krenuti gradnja, od Zaboka ili sa sjevera. Nigdje se ne spominje ni dugo očekivana obnova Prilaza dr. Franje Tuđmana u Zaboku, koja trpi velika opterećanja. Promet je gust, a skretanja ni u lijevo ni u desno nisu rješena, pa predstavlja i veliku opasnost za sigurnost prometa. Dogodine će dio prometa prema Bedekovčini preuzeti brza cesta od Mokrica do Bračka koja se gradi, ali ‘industrijska cesta’ ostaje vrlo opasna prometnica. Kada bi se mogla očekivati njena rekonstrukcija i proširenje, također smo pitali u Hrvatskim cestama. – Što se tiče proširenja D1 kroz Zabok (Industrijske ceste) možemo reći kako je ista u fazi projektiranje i provođenja upravno tehničkog postupka- stoji u odgovoru HC-a. Iz toga je teško iščitati moguće rokove, a važni su i za gradnju objekata u gospodarskoj zoni Zaboka i za brže i sigurnije odvijanje prometa. Nadamo se da nećemo opet predugo čekati. (Nca)
Izvor. Zagorski list

Skip to content