VEDRAN KOCELJ, truba
KREŠIMIR STARČEVIĆ, klavir
VELIKA GALERIJA GRADA ZABOKA, Zivtov trg 10
______________________________
Program:
Aleksander Arutjunjan: Koncert za trubu i orkestar u As-duru
(skladateljeva transkripcija za trubu i klavir)
Arno Babadžanjan: Melodija, za klavir
Arno Babadžanjan: Impromptu, za klavir
Dubravko Detoni: Fanfaronitis za trubu i klavir
Sergej Rahmanjinov: Preludij za klavir u cis-molu, opus 3 broj 2
Aleksandar Glazunov: Albumblatt za trubu i klavir
Anton Arensky: Koncertni valcer za trubu i klavir
BIOGRAFIJE:
VEDRAN KOCELJ (Dubrovnik, 1977.) diplomirao je trubu na Glazbenoj akademiji u Ljubljani u razredu Stanka Arnolda. Usavršavao se na majstorskim tečajevima kod Johna Wallecea, Boa Nilsona i Eda Carrola. Na natjecanju mladih glazbenika u Sloveniji 1999. godine osvojio je prvu nagradu te se plasirao u polufinale međunarodnih natjecanja u Toulonu 2000. i Maurice Andre u Parizu 2006. U velikoj konkurenciji glazbenika iz cijeloga svijeta, položio je audiciju za Omladinski orkestar Gustav Mahler te bio njegov član na europskoj turneji godine 2000. pod vodstvom Pierrea Bouleza.
Svestrani glazbenik s afinitetom prema različitim stilskim razdobljima, već je četrnaest godina prvi trubač Simfonijskog orkestra Hrvatske radiotelevizije, ujedno i član Cantus ansambla specijaliziranog za suvremenu glazbu i stalni suradnik Hrvatskog baroknog ansambla. Pet godina koliko je postojao, svirao je u Hrvatskom brass kvintetu i s njim ostvario brojne nastupe u Hrvatskoj, Italiji, Švicarskoj i Kini.
Jedan je od vodećih solista na trubi sa širokim rasponom repertoara među kojim su neki od najzahtjevnijih koncerata za ovaj instrument poput onih Andréa Joliveta ili Michaela Haydna. Poznat kao promicatelj glazbe hrvatskih autora, na nedavno održanom 27. Muzičkom biennalu Zagreb ostvario je svjetsku praizvedbu skladbe Tromberia Milka Kelemena uz Zagrebačku filharmoniju i dirigenta Lucu Pfaffa, s aklamacijama pozdravljenu od kritike i samog skladatelja. Bio je jedan od troje solista na praizvedbi Drugog zagrebačkog koncerta Berislava Šipuša nastalog na narudžbu ansambla Zagrebački solisti. Osim toga, više je puta izveo te studijski snimio za potrebe programa Hrvatskoga radija Serenadu za trubu, glasovir, gudače i udaraljke Brune Bjelinskog te prvu cjelovitu verziju Concertina za trubu, gudače i timpane Borisa Papandopula. Obje je snimke ostvario uz pratnju Simfonijskog orkestra HRT-a pod ravnanjem Mladena Tarbuka.
Pored redovitih nastupa uz matični orkestar, solističke je koncerte održao uz Zagrebačke soliste, Komorni orkestar iz Züricha, Varaždinski komorni orkestar, Dubrovački simfonijski orkestar, Hrvatski barokni ansambl, Zadarski komorni orkestar, Simfonijski puhački orkestar Oružanih snaga RH, Gruzijski komorni orkestar iz Ingolstadta i to pod ravnanjem dirigenata među kojima su Nikša Bareza, Mladen Tarbuk, Tomislav Fačini, Ivan Repušić, Howard Griffiths, Ariel Zuckermann, Mimi Mitchell… U nekoliko je navrata solistički podij dijelio s umjetnicima svjetskog glasa, pripadnicima njegova naraštaja: trubačem Gáborom Boldozckim i pijanisticom Martinom Filjak.
********
KREŠIMIR STARČEVIĆ ( Zagreb , 1988.) počeo je učiti klavir tek sa 12 godina u Umjetničkoj školi Franje Lučića u Velikoj Gorici u razredu Andreje Markulin. Godine 2007. upisuje Muzičku akademiju u Zagrebu u razredu Đorđa Stanettija. Preddiplomski studij završio je 2011. godine Magna cum laude, dok je diplomski studij završio 2013. U sklopu programa studentske razmjene Erasmus, akademsku godinu 2012./2013. proveo je na Sveučilištu za glazbu i primijenjene umjetnosti u Beču u razredu Stefana Vladara. Za postignuća u toj godini nagrađen je Dekanovom nagradom.
Dobitnik je prvih i drugih nagrada na Županijskim i Državnim natjecanjima učenika i studenata glazbe, kao i druge nagrade na Međunarodnom pijanističkom natjecanju Zlatko Grgošević, 2007. Na 9. Međunarodnom natjecanju mladih glazbenika Ferdo Livadić 2012. godine osvojio je Nagradu grada Samobora za najbolje izvedeno djelo hrvatskog skladatelja. U dva navrata osvojio je treću nagradu, Nagradu grada Rovinja, na Pijanističkom natjecanju Zaklade Dino Škrapić (2012., 2014.).
Pohađao je seminare uglednih pijanista i pedagoga kao što su K.-H. Kämmerling, E. Indjić, N. Flores, R. Dalibaltayan, P. Paleczny, N. Grubert, G. Gruzman i E. Hubert. Od 2009. do 2014. godine sudjelovao je u organizaciji ciklusa Virtuoso, a 2014. i 2015. obnašao je funkciju umjetničkog voditelja Zagrebačkih ljetnih večeri. Menadžer je i jedan od osnivača tvrtke CristoforiumArt. Više puta bio je gost radijskih i televizijskih emisija, a bio je i suradnik radijske emisije Glazbena kutijica.
Surađuje s uspješnim hrvatskim glazbenicima kao što su saksofonist Lovro Merčep, violinisti Marin Maras i Marco Graziani, violončelist Smiljan Mrčela, pijanist Danijel Gašparović, klarinetist Mihael Paar, gitarist Srđan Bulat, udaraljkaš Filip Merčep i trubač Vedran Kocelj. Suradnik je Međunarodnog tjedna udaraljkaških ansambala u Bjelovaru, gdje je među ostalima svirao sa uglednom tajvanskom marimbisticom Pei-Ching Wu, kao i korejskom udaraljkašicom Hyeji Bak.
Od 2015. godine surađuje s violončelisticom Laticom Anić, s kojom je pored brojnih ostvarenih koncerata diljem Hrvatske, nastupio i u Berlinu, 2016. Iste godine nastupio je kao njen umjetnički suradnik na Natjecanju Ferdo Livadić u Samoboru, gdje je Latica nagrađena Nagradom grada Samobora za izvedbu Rapsodije concertante za violončelo i klavir Borisa Papandopula. Godine 2017. primio je Nagradu za najbolju umjetničku suradnju na 50. Tribini Darko Lukić, za koncert održan s Laticom Anić u maloj dvorani Lisinski.
Nastupio je na festivalima kao što su Muzički biennale Zagreb, Samoborska glazbena jesen, Riječke ljetne noći, Senjske glazbene večeri, Dani Matice hrvatske u Sarajevu, ciklus Pianofortissimo te projekt 24 sata Chopina u HGZ-u. Solistički je nastupio uz Zagrebačku filharmoniju, Simfonijski orkestar HRT-a i Simfonijski orkestar Muzičke akademije u Zagrebu, pod vodstvom dirigenata Saše Britvića, Pavla Dešpalja i Mladena Tarbuka.