Novosti

Modernizacija pruge: Zabok dobiva nathodnik s liftom, pothodnik i dvije nove ulice

Kako je objavio HŽ, projekt modernizacije i elektrifikacije željezničke pruge Zaprešić – Zabok, prijavitelja HŽ Infrastrukture d.o.o., odobrila je Europska komisija. Ukupna vrijednost prihvatljivih troškova projekta iznosi 80,8 milijuna eura, a nakon obnove navedena će linija omogućiti maksimalnu voznu brzinu od 120 km/h. Modernizacijom i elektrifikacijom obnovit će se gotovo 24 kilometra željezničke pruge, čime će biti omogućeno njezino uključivanje u prigradski željeznički prometni sustav grada Zagreba, a skratit će se i vrijeme putovanja na relaciji Zagreb – Zabok. -Uskoro se očekuje potpisivanje ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. Radovi na projektu započet će nakon što bude zaključen ugovor s izvođačem radova odabranim u postupku javne nabave koji je u tijeku, dok se završetak cjelokupnog projekta očekuje do 2020. godine – priopćili su iz HŽ-a.

Osim što će se modernizirati sama pruga, rekonstruirat će se i nekoliko kolodvora te stajališta uz samu prugu. -Rekonstruirat će se kolodvori Novi Dvori, Luka, Veliko Trgovišće i Zabok, što podrazumijeva izgradnju novih perona (korisne duljine najmanje 160 m), pothodnika, nadstrešnica i parkirališta, rekonstrukciju kolodvorskih zgrada, razdvajanje kolodvora Zabok na putnički i teretni dio te izgradnju nove zgrade za smještaj signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te ureda za izvršno osoblje u kolodvoru Zabok. U stajalištima Pojatno, Kupljenovo i Žeinci bit će izgrađeni novi peroni, nadstrešnice i parkirališta.U kolodvorima i stajalištima bit će osiguran sustav videonadzora te vizualno i audio obavještavanje putnika. Na dionici će biti ugrađeni novi signalno-sigurnosni i telekomunikacijski uređaji te uređaji daljinskog upravljanja prometom kako bi se osigurali preduvjeti za brže, ali i sigurnije prometovanje vlakova – kažu u HŽ-u.

Nadalje, iz HŽ-a su priopćili kako će velike promjene biti uvedene i na 21 željezničko-cestovnome prijelazu. – Suvremenim automatskim osiguranjem i sintetičkim popođenjem bit će modernizirano 15 prijelaza, četiri će prijelaza spojnim cestama biti preusmjerena na susjedne prijelaze, a jedan će biti ukinut kako bi se uz povećanje dopuštene vozne brzine vlakova podigli i propusnost i razina sigurnosti na sjecištima pruge i cesta. Uredit će se odnosno rekonstruirati te izgraditi potpuno nove pružne građevine, četiri armiranobetnska mosta, kao što su Vučerna, Lužki potok, Črnec i Horvacka te cestovni most Horvacka. Radi odvodnje uredit će se 35 propusta i kanala, a na mjestima gdje je to potrebno i uporni/potporni zidovi – najavili su iz HŽ-a.

Osim same modernizacije i elektrifikacije pruge, koja bi trebala učiniti putovanje vlakom do Zagreba puno bržim i udobniji, Zagorcima, a posebno Zabočanima, zanimljivi su i veliki planovi za rekonstrukciju zabočkog željezničkog kolodvora. Kako nam je pojasnio zabočki gradonačelnik Ivan Hanžek, koji se već dugi niz godina aktivno zalaže za taj projekt, ispod samog željezničkog kolodvora izgradit će se pothodnik koji će imati izlaz na perone, ali i skroz na drugu stranu, do samog Dekora. –Jedna od novosti je i da će se željezničko-cestovni prijelaz od Obrtničkog doma prema Trgocentru zatvoriti za promet motornim vozilima te će se na tom mjestu izgraditi pješački nathodnik s liftom. Isto tako, dogovorili smo s HŽ-om izgradnju nastavka Kolodvorske ulice, od terase nekadašnjeg Restorana pri Golubeku, koja je na gradskom zemljištu, pa uz prugu, kroz park i s izlazom kod tzv. Crvene zgrade – ispričao nam je gradonačelnik Hanžek te napomenuo kako za tu cestu Grad daje zemljište, a Hrvatske željeznice će je izgraditi u sklopu projekta rekonstrukcije kolodvora.

S obzirom da će gradski promet biti poprilično zakinut zbog zatvaranja željezničko – cestovnog prijelaza kod Obrtničkog doma, Zabok će dobiti, osim Kolodvorske, još jednu novu ulicu. –Također, radi se i paralelna cesta od prijelaza ‘kod Šode’ do prijelaza ‘kod Trgocentra’, kako bi se na taj način zamijenio taj prijelaz, koji će se zatvoriti i na kojem će biti pješački nathodnik. I to je sve ušlo u projekt rekonstrukcije željezničkog kolodvora u Zaboka. Obzirom da ta nova cesta nije direktni nastavak ulice Ksavera Šandora Đalskog, koja prolazi između pruge i Dekora, vjerojatno ona neće biti dio te ulice, već ćemo joj najvjerojatnije dati neko novo ime, no, za sada još nismo o tome odlučivali – najavio je Hanžek.

Kako su Hrvatske željeznice najavile da očekuju da čitavi projekt rekonstrukcije i modernizacije pruge, te uređenja željezničkih kolodvora i stajališta, bude dovršen kroz dvije godine, odnosno, tijekom 2020., pitali smo gradonačelnika Hanžeka vjeruje li da se čitava priča uistinu može tako brzo realizirati. – Vjerujem da može. Najviše vremena potrošit će se u Zaboku jer su tu najzahtjevniji i najsloženiji radovi, budući da ide kompletna rekonstrukcija te izgradnja perona, a sama elektrifikacija i modernizacija tih dvadesetak kilometara pruge se uistinu može odraditi unutar godinu i pol dana – rekao je Hanžek.

Izvor: www.zagorje.com

Skip to content