Do ljeta 2021. trebali bi završiti radovi na modernizaciji i elektrifikaciji pruge Zaprešić – Zabok, koji, kako kažu iz HŽ – a, teku po planu. Uskoro predstoji i nešto dulji period zatvaranja spomenute dionice
Da se radovi na elektrifikaciji i modernizaciji pruge ozbiljno provode, građanima je posvjedočilo djelomično zatvaranje pruge od Zaboka do Zaprešića u prosincu prošle godine. Kako su nam rekli iz Hrvatskih željeznica, svi se radovi odvijaju sukladno projektnom planu, a uskoro slijedi i dulje zatvaranje dionice na kojoj se vrše radovi.
Prevoženje autobusima
Možemo najaviti kako će 1. travnja ove godine početi permanentno zatvaranje cijele dionice koji će trajati do 1. listopada ove godine te će se u tom periodu izvoditi radovi na postojećem kolosijeku i objektima poput mostova, propusta i pothodnika. U navedenom periodu neće biti željezničkog prometa, nego će se putnici prevoziti autobusima – rekli su nam iz HŽ Infrastrukture. Naglasili su kako se trenutno izvode radovi na cijeloj dionici koji samo djelomično utječu na promet na način da su uvedene tzv. lagane vožnje na mjestima gdje se izvode radovi.
– Osim navedenih radova izvode se radovi na izgradnji cestovnog mosta Horvacka i željezničkog mosta Vučerna. U kolodvoru Zabok izvode se radovi na pripremi za izgradnju teretnog kolodvora Zabok te izgradnji nove zgrade za smještaj signalno – sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja. U tu svrhu srušena je stara skladišna zgrada –istaknuli su u odgovoru iz Hrvatskih željeznica i rekli kako se, također, izmještaju elektroenergetski vodovi, magistralni vodovod i ostali komunalni vodovi na više lokacija duž cijele dionice. Sama elektrifikacija u pripremnoj fazi nije predviđena već će, kako kažu iz HŽ – a, početi u periodu permanentnog zatvaranja pruge. Podsjetimo, rok za dovršetak radova je tijekom ljeta 2021.
Zatvaranje ‘blok kolodovora’
A da će višemjesečno zatvaranje pruge izazvati poprilične prometne probleme svjestan je i gradonačelnik Zaboka Ivan Hanžek. No, kako ističe, Grad je u svakodnevnoj komunikaciji sa svim akterima projekta, od HŽ Infrastrukture, preko tvrtke Swietelsky koja izvodi radove pa do policije i Hrvatskih cesta. – Obzirom da bi negdje oko zatvaranja pruge mogli krenuti i radovi na rekonstrukciji Prilaza dr. Franje Tuđmana, odnosnoj ‘industrijskoj’ cesti, dogovorili smo sastanak s Hrvatskim cestama na kojem ćemo pokušati koordinirati da se promet preusmjeri na brzu cestu i na cestu kroz Hum i Lug Zabočki – rekao je zabočki gradonačelnik dodajući da je proteklog tjedna obavljen i razgovor u PU Krapinsko – zagorskom, a načelnik Darko Car obećao je podršku i punu kooperativnost. Ono što je također u planu, prema riječima Ivana Hanžeka, je i zatvaranje zabočkog ‘blok kolodvora’.
– Prostor blok kolodvora bit će rezerviran samo za autobuse u dolasku i odlasku, a koji će voziti umjesto vlakova. Tim zatvaranjem osigurala bi se sigurnost odvijanja prometa – naglasio je gradonačelnik Zaboka.
Izvor: Zagorje.com