Novosti

Radni obilazak 1. faze dionice brze ceste Popovec – Marija Bistrica – Zabok

Župan Krapinsko-zagorske županije Željko Kolar bio je u srijedu, 18. ožujka 2015. godine u radnom obilasku prve faze dionice Zlatar Bistrica – Andraševec, brze ceste Popovec – Marija Bistrica – Zabok (Mokrice) sa spojem na Breznički Hum.

U obilasku su također bili zamjenik župana Anđelko Ferek-Jambrek, član Uprave Hrvatskih cesta Jurica Krleža, rektor Svetišta Majke Božje Bistričke Zlatko Koren, gradonačelnik Zaboka Ivan Hanžek, načelnik Bedekovčine Darko Ban te predstavnici izvođača radova.

Prvu fazu dionice Zlatar Bistrica-Andraševec čine spojna cesta od čvorišta Bedekovčina do spoja na državnu cestu D24, uključivo na križanje na županijskoj cesti Ž2198 i T križanje na D24 (ulica Antuna Mihanovića u Bedekovčini). Prema riječima Jurice Krleže, člana Uprave Hrvatskih cesta, vrijednost same investicije je 34 milijuna kuna, a izvođač radi na pripremnim zemljanim radovima te na izmještanju instalacija. Od zahtjevnih objekata nas toj trasi, Krleža je spomenuo gradnju nadvožnjaka preko željezničke pruge dužine 72 metra i most preko rijeke Krapine dužine 85 metara. Rok za završetak je sljedeća godina. Krleža je također istaknuo da su na prvoj poddionici od Mokrica do Bračka radovi pri samom kraju. Sanira se klizište i postavlja prometna signalizacija te naglasio da su izmjenama projektne dokumentacije na brzoj cesti napravljene velike uštede. „Dolaskom nove Uprave Hrvatskih 2012. odustalo se od gradnje četiri trake i krenulo se u preprojektiranje i gradnju jednog kolnika. Uštede koje su pritom napravljene od čvora Mokrice do čvora Marija Bistrica čine 100 milijuna eura, a kroz izmjenu trase čime bi se izbjegla dva tunela na području Marije Bistrice uštedjelo bi se još oko 600 milijuna kuna“ – rekao je Krleža, koji je ujedno dodao da će brza cesta do Marije Bistrice doći 2018. godine.

Župan Željko Kolar podsjetio je da je politika Krapinsko-zagorske županije još 2003. godine brzu cestu do Marije Bistrice izdvojila kao prioritet, zbog čega postoji puno razloga. „Prije svega, to je zbog Marije Bistrice, najvećeg marijanskog svetišta u Hrvatskoj, mjestu koje godišnje posjeti preko milijun hodočasnika. Zahvalio bih Vladi Republike Hrvatske i Hrvatskim cestama što su prepoznali naše prioritete i što gradimo ceste u Zagorju“ – rekao je župan Kolar te dodao da je gradnja brze ceste prema Mariji Bistrici bitna i zbog razvoja gospodarstva na istočnom dijelu županije. „Posebno me veseli što se radovi odvijaju prema rokovima, što znači da će do kraja listopada ove godine biti otvorena prva dionica brze ceste od Mokrica do čvora Bračak, odnosno Andraševec te da će do kraja 2016. u promet biti puštena dionica do čvora Bedekovčina“ – rekao je župan Kolar.

Predsjednica Županijske skupštine Vlasta Hubicki najavila je da će 09. travnja ove godine biti usvojena planska dokumentacija ‘definirane’ trase koja će ići uz Mariju Bistricu, ali i da treba definirati Studiju utjecaja na okoliš i dogovoriti s Gradom Zagrebom da u okviru obilaznice grada brza cesta izađe na Popovec. Da je brza cesta jako značajna za razvoj Bedekovčine potvrdio je i bedekovčanski načelnik Darko Ban. „Samo čvorište veže se uz industrijsku zonu, za koju već sad imamo upite za izgradnju objekata, a osim industrijske zone, važna nam je jer planiramo ojačati turizam, posebice na Bedekovčanskim jezerima“ – rekao je načelnik Ban.

Izvor: www.kzz.hr

Skip to content