MOKRICE- Prošlo je skoro godinu dana od kada su samo nakratko počeli radovi na sanaciji mosta u Mokricama na dionici državne ceste D1 Gubaševo-čvor Zaprešić-Mokrice-Zabok, no ubrzo nakon toga su stali. Razlog? Investitor je naknadno uočio nedostatak, a taj je da sanacija nije moguća dok se most kompletno ne zatvori.
Most se obnavljao tjedan dana, pred sam Božić, a promet se odvijao naizmjence uz regulaciju semafora, dakle jednim trakom. Nakon tjedan dana ponovno je kompletno pušten u promet uz obećanje da će se radovi nastaviti kada se pronađe rješenje za prometovanje obilaznim pravcima. Očekivano je stvorio veliku prometnu gužvu jer je riječ o izuzetno frekventnom glavnom čvorištu i jednom od izlaza prema Zagrebu za istočni i djelomično zapadni dio Krapinsko-zagorske županije. Nastavak radova još očekujemo, a Drago Andrić, šef Zagrebačke ispostave Hrvatskih cesta koji ima u ingerenciji zagorski dio prometnica u telefonskom razgovoru ovog utorka rekao nam je da se pronalazi rješenje i da bi radovi mogli početi već idući tjedan. Nekako, u to ne vjerujemo, jer se već jedno obećanje Hrvatskih cesta nije ostvarilo. Zagorci nisu sretni načinom na koji HC želi obnoviti most.
HC planira most samo sanirati. Most je to kroz koji dnevno prođe 20.000 vozila i čitava mu je konstrukcija povijena, a drugi nosač potonuo mu je u riječno dno. Predstavnici Županije i Grada Zaboka predlažu izgradnju novog mosta ili sanaciju mosta na način da se osigura pontonski most pokraj postojećeg mosta, kako bi se izbjegli zaobilazni prometni pravci. Novi most bi stajao 6 do 7 milijuna kuna, dok će se za samu sanaciju utrošiti oko 4 milijuna kuna. Opet će to biti stari most čija će kvaliteta doći pod upitnik za neke tri do četiri godine. Izvođači radovi s time su se složili i naglasili da bi most trebalo kompletno zatvoriti kako bi se kvalitetno mogao sanirati, a prije toga pronaći zaobilazni prometni pravac. I tu se sada stvorio problem jer naša Županijska uprava za ceste ističe da predviđeni obilazni pravci nisu adekvatni za ogromnu količinu prometa, da nisu dovoljni široki, te da nemaju pješačkog nogostupa na cijeloj dionici, a prolaze i kroz gusto naseljeno područje. I zbilja, ukoliko veliki kamioni počnu voziti kroz Veliko Trgovišće kompletno će uništiti te cestice. Zagrebačka Županijska uprava za ceste pak ne dozvoljava teretni promet prometnicama koje oni održavaju i kojima upravljaju. I što sad?! Most i dalje trpi, sve bolje propada u rijeku Krapinu, a na naše telefonske upite stalno nam odgovaraju da se rješenje traži i da će sanacija krenuti za koji tjedan. Ako će zbilja sanacija krenuti idući tjedan, kako je izjavio Andrić, već bi sada trebali znati obilazne pravce. Službenih informacija Krapinsko-zagorska županija o tome nema.
Ukoliko se ne mogu dogovoriti alternativni pravci najbolje rješenje bio bi pontonski most pokraj postojećeg mosta, samo je pitanje zašto HC s time toliko odugovlači, jer mjesta ima. (M. Bašak)
Izvor: Zagorski list