Novosti

SŠ Zabok se educira kako bi bila spremna postati Regionalni centar kompetentnosti u turizmu i ugostiteljstvu

Ministarstvo znanosti i obrazovanja na osnovu Zakona o strukovnom obrazovanju i vrlo strogih kriterija, 20. srpnja 2018., donijelo je Odluku o imenovanju regionalnih centara kompetentnosti u strukovnom obrazovanju za 25 srednjoškolskih ustanova u RH u sektorima: turizma i ugostiteljstva, zdravstva, strojarstva, poljoprivrede te elektrotehnike i računarstva.

Prekvafilikacije u turizmu i ugostiteljstvu

Korisnici Regionalnog centra kompetencija za turizam i ugostiteljstvo su nastavnici srednjoškolskih obrazovnih institucija i profesori fakultetskih ustanova i institucija, učenici, studenti i mentori u ugostiteljsko-turističkim gospodarskim subjektima, nezaposlene osobe koje žele prekvalifikaciju i dokvalifikaciju za zanimanja u turizmu i ugostiteljstvu, zaposlene osobe koje traže stručna usavršavanja za zanimanja u turizmu i ugostiteljstvu, javnom sektoru povezanom sa turizmom i ugostiteljstvom i osobe koje žele dodatne edukacije iz sektora ugostiteljstva u slobodno vrijeme (hobisti).

80 polaznika na edukaciji

S obzrom na cjelokupnu situaciju koja nas okružuje, projektne aktivnosti su malo usporene. Usprkos situaciji, poštivajući epidemiološke mjere Srednja škola Zabok je ovaj tjedan uspjela organizirati i provesti prve edukacije za nastavnike vlastite ustanove, ali i partnerskih instituacija Srednje škole Prelog, Gospodarske škole Varaždin i Turističko-ugostiteljske i prehrambene škole Bjelovar. Edukacije/radionice su se provodile svaki dan u dvije grupe, tako da su prvi dan u ponedjeljak 11. siječnja na radionicama sudjelovali naše kolege iz Varaždiina, Preloga i Bjelovara, a od utoraka do petka radionicama su nazočili domaćini, tj. svi nastavnici i profesori SŠ Zabok. Ukupno je na radionicama sudjelovalo preko 80 polaznika – kaže ispred SŠ Zabok voditeljica projekta Branka Kralj.

Rad s učenicima s poteškoćama

Partnerska Udruga UNUO – koja se bavi kreativnim osposobljavanjem osoba s invaliditetom za ugostiteljstvo pripremila je ciklus predavanja i radionica o vrstama invaliditeta te o načinima komunikacije i poučavanja učenika s invaliditetom. Tijekom predavanja poseban je naglasak bio na važnosti inkluzije u radu s učenicima sa poteškoćama, primjenjujući primjere dobre prakse iz vlastitog iskustva, a na dobrobit i tih učenika kako bi se i oni mogli jednako dobro uključivati i razvijati radne vještine kroz nastavne procese.

Postati dobar radnik

Za pravilnu inkluziju djece s određenim teškoćama i preprekama važna je sinergija svih dionika u odgojno-obrazovnom procesu, počevši od pojedinaca i roditelja, nastavnika i stručnih suradnika u školi, ali naravno i cjelokupne društvene zajednice. Edukacijom su obuhvaćena razna područja invaliditeta, od oštećenja sluha i vida do tjelesnog invaliditeta. – Na taj način dobili smo uvid koliko i mi nastavnici možemo pomoći svakom djetetu da se pravilno razvija, socijalizira, stekne samopouzdanje, bude prihvaćeno od vršnjaka i zajednice te da na taj način postane zadovoljan pojedinac i dobar radnik u ugostiteljstvu ili turizmu što je kranji cilj – dodala je Kralj.

Izvor: zagorje.com

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print
Skip to content