MOKRICE – Kako je i bilo najavljeno, 24. studenoga u Mokricama su započeli pripremni radovi za postavljanje pontonskoga mosta preko rijeke Krapine, dvadesetak metara nizvodno od mosta koji se obnavlja, radi čega je promet na pravcu državne ceste D1 prekinut i teče obilazno. Župan krapinsko-zagorski Siniša Hajdaš Dončić, koji se proteklih tjedana svojski trudio da prisili vodstvo Hrvatskih cesta da pronađu drugo rješenje umjesto obilaska preko Velikoga Trgovišća i Oroslavja za osobna, a preko Svetoga Križa Začretja za teretna vozila, sazvao je konferenciju za novinare na raskrižju uz most na oroslavskoj strani.
– Napori Županije urodili su plodom zahvaljujući i velikom prijatelju Krapinsko-zagorske županije predsjedniku Josipoviću, Hrvatskoj vojsci i Hrvatskim cestama. Uspjeli smo se izboriti da počinje izgradnja alternativnog pontonskog mosta kojim će u vrijeme trajanja sanacije ove žile kucavice Krapinsko-zagorske županije, preko kojeg prelazi dvije trećine prometa, biti omogućeno svim stanovnicima, posebno gospodarstvenicima koji dosta pate zbog zatvaranja ovog mosta, da koriste alternativni pontonski most.
Montaža sljedećeg tjedna
Očekujemo da će do kraja sljedećeg tjedna HV postaviti pontonski most. Važno je naglasiti da se županija kroz Županijsku upravu za ceste snažno i financijski uključila u sam projekt izgradnje pontonskoga mosta, jer nam je stalo da stanovnici KZŽ, naši Zagorci i Zagorke, ne troše niti novac, niti energiju, a niti vrijeme na alternativne pravce koji iznose preko 11 km, rekao je novinarima župan Hajdaš Dončić.
Predviđena cijena radova na postavljanju zamjenskoga mosta raspona 33,5 metara je 600.000 kuna, a većinu investicije, kaže župan, pokrit će ipak Hrvatske ceste, a Županija je osigurala 100.000 kuna kroz ŽUC.
– Ovdje je i Hrvatska vojska koja nam zapravo kroz sporazum sa Županijom donira radove na izgradnji pontonskoga mosta jer su oni prepoznali važnost alternativnoga pravca dok se ovaj most ne obnovi, dodao je župan.
Priprema ceste
Uto su pristigli strojevi kojima je započela priprema zemljišta za izgradnju pristupne ceste na lijevoj obali od raskrižja Zagorske magistrale do mosta. Ravnatelj ŽUC-a Jasmin Krizmanić je izrazio osobito zadovoljstvo početkom radova s obzirom na sve ove probleme koje građani svakodnevno imaju. – Nadam se da ćemo barem jednim dijelom taj problem ublažiti, rekao je Krizmanić, a na pitanje koja je njegova poruka Hrvatskim cestama odgovorio je da bi trebali povesti malo više brige o Hrvatskome zagorju.
Mnogi su se s time složili, jer je i o zamjenskom mostu trebalo povesti računa prije zatvaranja sadašnjega, a da se ne spominje sanacija kolnika Zagorske magistrale i odvojka za Kumrovec, kao i izgradnja brze ceste Mokrice – Bedekovčina – Marija Bistrica i paralelne ceste Zabok – Začretje. Upravo zbog toga, mnogi i dalje sumnjičavo gledaju na sve što se događa s mostom bojeći se nove prijevare i odugovlačenja. (nca)
Most Bejli, veteran II. Svjetskog rata
Građevinski inženjer Donald Bejli konstruirao je još 1936. godine most čelične konstrukcije sposoban da podnese opterećenje vojnih kamiona i tenkova na mjestima srušenih mostova. Kada se 1940. zaposlio u britanskome Ministarstvu obrane svoje je nacrte moga provesti u djelo i sljedeće godine most je prošao pokusno opterećenje. Već 1942. godine prve su konstrukcije isporučene postrojbama u Africi. Mostove Bejli koristi i Hrvatska vojska, čija će inženjerijska postrojba premostiti rijeku Krapinu, ponajprije da bi ga mogli prelaziti kamioni koji sada moraju koristiti obilazni pravac preko Svetoga Križa Začretja. Mostom će promet teći jednosmjerno, pa će se prolaz regulirati semaforima, a u vrijeme jutarnjih i poslijepodnevnih gužvi pomagat će i prometna policija. (nca)
Izvor: Zagorski list