Uvijek nam je drago čuti da naši Zagorci i zagorske tvrtke uspješno posluju, ne samo na tržištu naše regije, već i na području čitave države pa i šire. Tvrtka Kreativa jedna je od tih tvrtki koja svojim kvalitetnim radom zauzima sve zapaženije mjesto na zagorskom, hrvatskom, ali i europskom i svjetskom tržištu. U razgovoru s direktorom Kreative, Damirom Žigmanom, saznali smo brojne zanimljivosti o počecima tvrtke te njenom uspješnom poslovanju i u vrijeme krize.
ZL: Možete li naše čitatelje upoznati s počecima Vaše tvrtke?
Kreativa je zapravo dio tvrtke Martin d.o.o.Riječ je o obiteljskoj tvrtki koja je prošle godine proslavila 20 godina postojanja. Prvih smo se deset godina bavili samo proizvodnjom tepiha za Hrvatsku i za europske zemlje kao što su Njemačka i Engleska. Nakon deset godina uočili smo da u našoj struci ima prostora da proširimo poslovanje pa smo krenuli s projektom Kreativa. Već nedugo nakon osnivanja Kreative, promet nam se povećao kao i broj novih kupaca. Kreativa je ponudila, osim tepiha, i ostale proizvode podnih obloga, a najviše smo se koncentrirali na laminate, parkete i neke jeftinije vrste tepiha i tapisona koje nismo prije imali u ponudi. U posljednjih smo se par godina koncentrirali i na montažu podnih obloga, njihovu obradu kao i opremanje hotela i različitih poslovnih i stambenih prostora. Prošle smo godine, primjerice, našim tepisima opremali Westbury hotel u centru Londona.
ZL: Koja je, po Vaše mišljenju, posebnost tvrtke Kreativa?
Po mojem mišljenju, posebnost je odnos prema kupcima. Odnos s kupcima je vrlo kvalitetan jer im nudimo široku ponudu proizvoda, savjete tijekom kupnje, a mogu nam se obratiti i pri montaži naših proizvoda u njihove životne i poslovne prostore. Zbog toga nam se kupci više puta vraćaju i konstantno kupuju kod nas.
ZL: Što je danas u ponudi Kreative?
Ponuda nam se bazira na dva segmenta. Prvi segment je tekstilni dio, tj. tepisi i tapisoni. Tu valja spomenuti i istaknuti naše ručno rađene vunene tepihe koji su proizvod vrhunske kvalitete i estetike pa do nekih jeftinijih vrsta od sintetičkih materijala. Drugi segment je drvni dio gdje su zastupljeni laminati po kojima smo najpoznatiji jer imamo daleko najbogatiji izbor laminata u okolici. U drvnom se djelu sve više bavimo i parketom, a trenutno nudimo oko tisuću različitih vrsti parketa. Mnogo ulažemo u znanje i tehnologije što je izrazito važno. Istaknuo bih da smo mnogo radili na uređenju CityParka u Zaboku te smo tamo svojim podnim oblogama opremili gotovo sve prostore.
ZL: Kako ljudi reagiraju na Vaše proizvode?
Radimo isključivo na principu da nudimo što kvalitetniji proizvod po pristupačnoj cijeni. Glavni kriterij nam je kvaliteta što je dosad pokazalo dobre rezultate. Naš marketing i naše poslovanje baziramo na mjesečnim akcijama. Znači, svaki mjesec u godini provodimo akciju za određene proizvode koji su u tom godišnjem periodu najzanimljiviji. Tako smo u ovo zimsko vrijeme osmislili akciju za povoljniju kupnju tepiha dok ljeti primjerice, imamo akcije za laminate i parkete. Zanimljivo je da smo pokrenuli i WEB shop pa nam se javljaju ljudi iz svih krajeva Hrvatske i kupuju naše proizvod. Primjerice, nedavno je kupac iz Dubrovnika putem WEB shopa naručio naše proizvode jer nigdje drugdje nije mogao pronaći to što je tražio.
ZL: Koliko je teško poduzetnicima opstati i uspješno poslovati u ovo vrijeme recesije i gospodarske krize?
Izrazito je teško malim tvrtkama kao što je naša. Ovo je zasigurno najteže razdoblje u gospodarstvu u zadnjih 20 godina. Prije dvije godine smo prvi put osjetili krizu i čini mi se da puno više radimo, a zarada i korist je manja. No ipak, siguran sam da ćemo opstati upravo zbog kvalitete i kontinuiranog rada. Bitna je kvaliteta zaposlenih i dobro poznavanje struke. Primjerice, svi naši zaposleni rade osam ili više godina u Kreativi jer da bi se kvalitetno radilo s materijalima i proizvodima s kojima mi radimo, potrebno je barem tri godine prolaziti kroz edukaciju.
ZL: Hoće li ulazak u Europsku uniju tvrtkama kao što je Vaša donijeti boljitak?
Mislim da hoće. Mi već godinama radimo na principu po kojem rade brojne tvrtke u Europskoj uniji, a s mnogima i surađujemo. Tvrtke koje rade kvalitetno i dosljedno trebale bi profitirati na novim tržištima koje nam otvori ulazak u Europsku uniju jer će svoje proizvode moći nuditi i izvan granica Hrvatske.
ZL: Smatrate li da će nedavna promjena vlasti na nacionalnoj razini pomoći poduzetnicima u borbi s gospodarskom krizom? Hoće li nam biti bolje?
U svom se poslovanju nikad nisam oslanjao na vlast jer mi nikad dosad nije pomogla. Teško je biti optimist s obzirom na situaciju u kakvoj se Hrvatska nalazi, ali možda nas nova vlast ugodno iznenadi. Možda možemo povući paralelu s izborom predsjednika. Nismo puno očekivali od njega, no ugodno nas je iznenadio pa možda i s novom Vladom bude jednako.
U posljednjih smo se par godina koncentrirali i na montažu podnih obloga, njihovu obradu kao i opremanje hotela i različitih poslovnih i stambenih prostora. Prošle smo godine, primjerice, našim tepisima opremali Westbury hotel u centru Londona.
Radimo isključivo na principu da nudimo što kvalitetniji proizvod po što pristupačnijoj cijeni. Glavni kriterij nam je kvaliteta što je dosad pokazalo dobre rezultate.
Izvor: Zagorski list