Novosti

U ponedjeljak je obilježen Međunarodni dan broja 112. Tim smo povodom razgovarali s voditeljem ŽC 112 naše županije, Stjepanom Pehom

ZL: Za početak, možete li našim čitateljima predstaviti tim ŽC 112 naše županije?
Peh:
ŽC 112 Krapina je dio Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Krapina, ima sjedište u Krapini i teritorijalno “pokriva” Krapinsko-zagorsku županiju. Rad u ŽC 112 Krapina je organiziran 24 sata na dan, 365 dana u godini, tj. non-stop. U smjeni su dva djelatnika, voditelj dežurne smjene i operater-analitičar.

ZL: Kada je ustrojen ŽC 112 KZŽ?
Peh:
Sustav 112 je sustav za prijem svih vrsta hitnih poziva utemeljen na jedinstvenom europskom broju 112, koji je uveden Odlukom Vijeća europskih zajednica 1991. godine. U Hrvatskoj je 2005. godine, temeljem Zakona o zaštiti i spašavanju formirana Državna uprava za zaštitu i spašavanje, a kao ustrojstvene područne jedinici Područni uredi za zaštitu i spašavanje u svim Županijama s pripadajućim Županijskim centrima 112. Broj 112 je profunkcionirao u Krapinsko-zagorskoj županiji 1. lipnja 2005. godine.

ZL: Kada ljudi nazovu Županijski centar 112, koja je vaša zadaća? Odnosno, što vi možete učiniti za njih?
Peh: Građani i turisti na broj 112, koji je jedinstvena ulazna točka za sve hitne pozive, mogu dojaviti svaku hitnu situaciju kada su ugroženi ljudski životi, imovina ili okoliš. Osim prepoznatljivih hitnih službi (policija, vatrogasci i hitna medicinska pomoć), Sustav 112 pri pružanju pomoći može angažirati i brojna druga tijela ili službe koje su svojom djelatnošću vezane za sustav zaštite i spašavanja (Oružane snage Republike Hrvatske, Središnjica za traganje i spašavanje na moru, Hrvatska gorska služba spašavanja, Klub za obuku sportskih i službenih pasa, ronioci, lovci i sl.). Sustav 112 temeljem utvrđenih standardnih operativnih postupaka, protokola ili sporazuma omogućava lociranje pozivatelja u hitnoj situaciji, hitni prijevoz zrakom ozlijeđenog ili organa za transplantaciju, što je u nekim situacijama od iznimnog značenja. Značajna je i sposobnost zaprimanja hitnih poziva na stranim jezicima (engleski, njemački, talijanski, mađarski, slovački i češki), a čime se pokazuje kako je sigurnost naših turista sastavni dio turističkog brenda Republike Hrvatske.

ZL:Broj 112 relativno se kratko koristi u Hrvatskoj (od 2005.) no čini se da je tek posljednje dvije do tri godine ‘zaživio’ među ljudima. Koja je konkretna poboljšanja donijelo njegovo korištenje?
Peh:
Prednosti i značajke sustava 112 značajne su. Pozivatelj ne treba poznavati telefonske brojeve te strukovne i teritorijalne nadležnosti službi potrebnih u hitnoj situaciji. Štedi se vrijeme jer jedan poziv paralelno alarmira nekoliko službi, odnosno operater nakon dojave na broj 112 alarmira sve hitne službe potrebne u konkretnom slučaju. Olakšan je rad hitnih službi jer se „filtriranjem“ zlonamjernih, nenamjenskih ili opetovanih poziva, kada se jedan slučaj višestruko dojavljuje od različitih očevidaca, hitnim službama omogućava neometan rad.

ZL: Kada ljudi mogu zvati broj 112 i koje podatke Vam moraju dati?
Peh:
Prilikom poziva na 112 operater utvrđuje zbog čega pozivatelj zove te operater prikuplja sve potrebne informacije kako bi se pomoglo pozivatelju u rješavanju hitnog slučaja. Od pozivatelja koji dojavljuju informacije o događajima ili izražavaju svoje zahtjeve prema sustavu, bitno je brzo dobiti točne podatke: 1. ŠTO se dogodilo? 2. GDJE se dogodilo?
3. IMA li ozlijeđenih i koliko? 4. TKO zove? 5. KADA se dogodilo? 6. KAKVE su ozljede? 7. KAKVE su okolnosti na mjestu nesreće: požar, istjecanje opasnih tvari, oštećene plinovodne ili električne instalacije, itd.? 8. KAKVU pomoć žurno trebate?
Nakon utvrđivanja činjeničnog stanja, operater će postupiti sukladno SOP-u (standardni operativni postupak), alarmirati sve potrebne službe I eventualno još kontaktirati pozivatelja.

Lead: Peh: Građani i turisti na broj 112, koji je jedinstvena ulazna točka za sve hitne pozive, mogu dojaviti svaku hitnu situaciju kada su ugroženi ljudski životi, imovina ili okoliš. Osim prepoznatljivih hitnih službi (policija, vatrogasci i hitna medicinska pomoć), Sustav 112 pri pružanju pomoći može angažirati i brojna druga tijela ili službe koje su svojom djelatnošću vezane za sustav zaštite i spašavanja (Oružane snage Republike Hrvatske, Središnjica za traganje i spašavanje na moru, Hrvatska gorska služba spašavanja, Klub za obuku sportskih i službenih pasa, ronioci, lovci i sl.).
Izvor: Zagorski list

Skip to content