ZAGORSKI CUG Stanovnici Krapinsko – zagorske županije godinama slušaju priče o obnovi pruge na relaciji Zaprešić – Zabok. Riječ je o pruzi koja je jedna od najlošijih u Hrvatskoj, a njome godišnje prometuje preko 2 milijuna ljudi
Projekt obnove bi obuhvaćao elektrifikaciju i modernizaciju pruge Zaprešić – Čakovec na dionici Zaprešić – Zabok. U Zaboku bi se trebao rekonstruirati i željeznički kolodvor i stajališta, izgraditi pješački pothodnik, ali i novi teretni kolodvor
S obzirom na brojne najave o tome da bi početak radova na obnovi i elektrifikaciji pruge od Zaprešića do Zaboka trebao krenuti 2014. godine, a radovi još nisu počeli, odlučili smo istražiti u kojoj su oni fazi i kada se očekuje njihov početak.
Tijekom travnja prezentacija projekta JASPERS-u
Projekt elektrifikacije i modernizacije dionice pruge Zaprešić – Zabok u završnoj je fazi pripreme i tijekom travnja trebao bi biti prezentiran JASPERS-u, odnosno Instrumentu tehničke pomoći Europske komisije za zajedničku pomoć za potporu projektima u europskim regijama – odgovorila nam je na upit ravnateljica Ureda Uprave HŽ Infrastrukture, Martina Elizabeta Lovrić. U tijeku su, prema njenim riječima, izrada feasibility studije, pregled i korekcija izrađene projektne dokumentacije po pojedinim poddionicama i objektima, aktivnosti na dobivanju lokacijskih i građevinskih dozvola, otkup zemljišta i sređivanje imovinsko – pravnih odnosa na pojedinim poddionicama na trasi. O obnovi pruga godinama se mnogo govori, a na tu temu bile su organizirane i brojne tribine. Na posljednjoj, održanoj 2013. godine u Zaboku, rečeno je da će se većina radova sufinancirati iz EU fondova, u iznosu većem od 80 posto.
Dovršetak radova 2018.
To je rekao i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture u razgovoru za Zagorski list u listopadu iste godine.
– Plan je te radove, govorimo o ukupno 70 milijuna eura, sufinancirati do razine 85 posto sredstvima fondova EU. Ova je pruga od značaja za regionalni promet i cilj ju je rekonstruirati i obnoviti za siguran i učinkovit željeznički promet. Elektrifikacijom te pruge i postizanjem brzine od 120 kilometara na sat omogućit će se njezino cjelovito uključivanje u sustav prigradskoga željezničkog prometa na širem području grada Zagreba – rekao je tada ministar Hajdaš Dončić. Sudeći prema informacijama koje smo dobili iz HŽ – a protekli tjedan, tek će se u svibnju znati hoće li doista Europska unija sufinancirati obnovu nakon što JASPERS da svoje mišljenje koje je presudno za europsko sufinanciranje. Ako bi JASPERS dao pozitivnu ocjenu projektu modernizacije i elektrifikacije zagorskih pruga, tijekom ove godine dovršio bi se otkup zemljišta te bi se objavili natječaje za radove. Radovi bi trebali početi iduće godine, a dovršeni bi trebali biti 2018. godine. Valja spomenuti da je ukupna vrijednost projekta 68 milijune eura, od čega se planira da će EU financirati 57,8 milijuna eura, a Republika Hrvatska 10,2 milijuna eura. U slučaju da Europska Unija ne odobri financiranje projekta, čini se da će se Zagorci još ‘jen cajt’ voziti po lošim prugama u starim ‘motorkama’.
Maja Poljak
ZABOK
Ako bi projekt modernizacije i elektrifikacije dobio pozitivnu ocjenu EU, tijekom ove godine dovršio bi se otkup zemljišta te bi se objavili natječaji za radove. Radovi bi tada trebali početi iduće godine, a dovršeni bi trebali biti 2018. Godine
Ukupna vrijednost projekta je 68 milijune eura, od čega se planira da će EU financirati 57,8 milijuna eura, a Republika Hrvatska 10,2 milijuna eura
Izvor:Zagorski list