S ciljem važnosti očuvanja okoliša za budućnost, grupa učenika na izvannastavnoj aktivnosti iz grafike pozabavila se pitanjem recikliranja i osviještenosti naših učenika o sakupljanju otpadnog papira za njegovu ponovnu preradu.
Kako bi saznali stavove i navike ponašanja naših učenika osmislili smo anketni upitnik. Od ukupno 18 pitanja odlučili smo se za njih 8, na koja su učenici odgovarali sa: da, ne ili ponekad . Proveli smo anketiranje učenika te napravili analizu. Anketu je popunilo ukupno 194 učenika te smo došli do zabrinjavajućih podatka koji se odnose na činjenicu da samo 52% učenika baca otpad u koš za smeće, a samo 9% učenika razvrstava otpad bez obzira na podatak da 91% učenika poznaje pojam recikliranja i njegovu važnost. Zabrinuti što se naši prijatelji tako ponašaju, odlučili smo ih podsjetiti na važnost sakupljanja otpadnog papira zbog očuvanja šuma. Iz tog razloga je svatko od nas intenzivno razmišljao o izgledu kutije u koju bi se bacao otpadni papir. Željeli smo pronaći oblik koji bi svima nama bio zanimljiv i privlačan izgledom. Nakon dogovorenog izgleda izradili smo model kutije te se dogovorili oko dimenzija. Slijedeći zadatak je bio pronaći materijal za naše kutije. U susret nam je izašla tiskara Reklampak d.o.o. iz Svetog križa Začretje koja nam je donirala materijal te izradila tijela kutija. Od nas se očekivalo da izradimo dno i poklopac za svaku kutiju, a ukupno smo napravili 20 kutija. S obzirom na to da su nam i vremenski uvjeti bili naklonjeni, Dijana i Mateja su dno kutija crtale vani, na zraku, kraj bočnog ulaza u grafičku radionicu. Blaženka, Lucija i Katarina su dno ipak ljepile u prostorima grafičke radionice. Nataša i Irena su precizno crtale poklopac, a Kristina pažljivo zalijepila. Svaka kutija ima šesterokutni otvor koji smo na kraju izrezali na poklopcu te otvore (ručkice) zbog lakšeg prijenosa. Nedostajalo nam je samo nekakvo upozorenje za sve da je to kutija samo za otpadni papir. Dodali smo i slikicu koja nas podsjeća da treba čuvati šume. Kutije smo nakon prezentacije ostalim učenicima naše škole rasporedili na određena mjesta u prostoru škole.
Naš zadatak nije bio nimalo lagan, ali smo na kraju svi sretni što smo ga uspješno realizirali. Bez obzira na zahtjevanost i odgovornost koja se od nas tražila, veselje zbog timskog rada, međusobnog druženja te dubljeg upoznavanja jedni drugih nas je samo obogatilo. Stekli smo određena iskustva u stručnom, ali i privatnom području, a ujedno smo sretni zbog toga što smo napravili nešto korisno.
Pripremile: Mateja Pavlinić, 2.G
Tamara Očić-Balija, prof.