Najpoznatiji hrvatski tipograf, Zabočanin Nikola Đurek, nastavlja nizati uspjehe na poslovnom i diznajerskom planu. Nikola nikad ne staje s poslom, a uvijek priprema paralelno nekoliko projekata.
– Izdvojit ću samo neke projekte, to je porodica pisama za dansku dizajn agenciju, dizajn nekoliko knjiga, pisma za našu slovolivnicu u Den Haagu, organiziranje međunarodne konferencije, pisanje stručnih knjiga – objasnio nam je Nikola. Najnovije priznanje došlo je iz Sjedinjenih Američkih Država. Nikola je naime, napravio pismo koje se koristi za projekt vizualnog identiteta za najpoznatiju glazbenu nagradu Grammy.
– Puno radim eksperimente sa slovima,ali i u samom grafičkom dizajnu i to je na neki način primijetila agencija Siege+Gale, koja radi identitet za Grammy. Kontaktirali su nas jer im se svidio eksperiment koji sam primijenio u svojoj porodici pisama Francis. Princip je da slova na pametan način automatski mijenjaju svoju širinu o odnosu na kojem mjestu se nalaze unutar riječi, nekad je neko slovo jako široko, a nekad usko i sve moguće varijante između. Tako da su se odlučili za taj princip te koristili moje pismo Francis Gradient za novi vizualni identitet za Grammyje odnosno cijeli Grammy Recording company – ispričao je Nikola, a nas je zanimalo kako je je zamislio taj dizajn. – Dok sam oblikovao navedeno pismo Francis Gradient koji se sada koriti za taj identitet, pokušao sam oblikovati potpuno funkcionalno pismo za širok spektar primjena, ali i napraviti neki novitet, odnosno da pismo samo za sebe počinje ‘dizajnirati’. Širina slova se mijenja u odnosu za dužinu riječi, dužini rečenice, dužini retka. Tako se dobije razigrani identitet koje se mijenja prilikom svake nove upotrebe, odnosno stvara se zanimljivi dinamični vizualni identitet – objasnio je Nikola. Njegov dizajn naime Grammy Recording company koristi u svom novom logotipu i svim sredstvima komunikacije – plakatima, videu, filmu itd.
Nikola nam kaže da na ovaj projekt on i njegova ekipa ne gleda kao na nekakav veliki uspjeh. – Ne gledamo to na taj način, svaki projekt koji radimo je različit i sam po sebi zanimljiv i sam po sebi uspjeh, samo se sada dogodilo da je rađen za instituciju koja je jako prisutna u medijima pa je to postalo jako vidljivo. No, kako sam napomenuo, svaki projekt koji smo radili i radimo ima sličnu a nekad i ‘jaču’ priču – pojasnio je Nikola.
Kao što smo već napisali na početku teksta, Nikola sa svojim radom ne staje. Kako kaže, upravo je završio pisanje jedne knjige, a druga bi trebala biti završena do kraja godine. Radi se, naime, o stručnim knjigama iz područja grafičkog dizajna, kaligrafije, oblikovanja pisma i tipografije. – Paralelno radim raznim dizajn rješenjima te oblikujem nova pisma – rekao nam je Nikola. Posebno ga veseli što će se u travnju organizirati međunarodna type konferencija u Hrvatskoj koja ima veliki značaj i za Hrvatsku i za regiju. Zagreb će, naime biti domaćin konferencije na kojoj će se u nekoliko dana održavati prezentacije i panel diskusije vezane za dizajn i tipogragiju. Poseban naglasak konferencije je uporaba tipografije u 21. stoljeću. Na konferenciju dolaze mnoga eminentna imena type scene iz cijelog svijeta, a Nikola će na konferenciji također biti jedan od govornika
Izvor: Zagorski list